Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Znamy najnowsze terminy zakończenia prac przy inwestycji

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Całość prac miała zostać ukończona do końca września 2022 r. a stanowiące podstawę całego systemu linie kolejowe miały zostać zmodernizowane lub wybudowane do końca sierpnia 2020 roku. Z zamierzeń nic nie wyszło. Teraz PKP PLK przedstawił najnowszy harmonogram prac
Całość prac miała zostać ukończona do końca września 2022 r. a stanowiące podstawę całego systemu linie kolejowe miały zostać zmodernizowane lub wybudowane do końca sierpnia 2020 roku. Z zamierzeń nic nie wyszło. Teraz PKP PLK przedstawił najnowszy harmonogram prac Marek Jaszczyński
PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły nam najnowszy harmonogram dotyczący zakończenia prac przy kolei metropolitalnej. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku.

- Ze względu na złożony do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o fazowanie projektu, zakończenie wszystkich robót budowlanych w ramach realizowanej inwestycji planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku, natomiast do końca 2025 r. przewidywane jest uzyskanie wymaganych certyfikatów i dopuszczeń - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przy czym prace na liniach do Gryfina i Goleniowa planowane są do końca bieżącego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku.

Jak podaje inwestor, roboty na dwóch wspomnianych stacjach mogą być realizowane po 2023 roku, z uwagi na prowadzoną przez Wody Polskie budowę mostu kolejowego nad Regalicą.

Co dzieje się na placu budowy?

Obecnie wykonawca Trakcja S.A. w przypadku Zadania B (to prace przy modernizacji wybranej infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych nr 273, 351 oraz 401) koncentruje się na budowie peronów na przystanku Szczecin Łasztownia, przystanku Szczecin Trzebusz, przystanku Szczecin Żydowce oraz peronu nr 2 na stacji Gryfino.

- Ku końcowi zamierzają prace na stacji Szczecin Podjuchy oraz na przystanku Goleniów Park Przemysłowy. W przypadku Zadania A (modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police - przyp. red.), wykonawca prowadzi roboty związane z budową peronów na przystankach Szczecin Żelechowa, Szczecin Drzetowo, Szczecin Golęcin, Szczecin Skolwin - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski. - W ramach projektu wykonawca prowadzi prace torowe na odcinku Szczecin Niebuszewo Szczecin Gocław oraz na odcinku Szczecin Skolwin Police. Na szlaku Szczecin Skolwin -Police rozpoczęto zabijanie pali pod konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej.

Na linii kolejowej nr 406 prowadzone są także prace przez wykonawcę zastępczego ZRK-DOM Poznań. Wykonawca zakończył wzmocnienia podłoża na jednym z odcinków na szlaku Szczecin Gocław Szczecin Niebuszewo. Zakończono prace przy budowie torów nr 1, 3 i 5 na stacji Szczecin Skolwin. Planowane jest przystąpienie do robót w torze nr 2. Prace prowadzone przez wykonawcę zastępczego zakończą się w II kwartale 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński