Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zrobić przejścia przez tory

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Gdzie powstaną przejścia dla pieszych przez torowiska? Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zaprosiło mieszkańców o wskazanie takich miejsc w związku z uruchomieniem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poprosiło internautów o wskazanie dzikich przejść przez tory kolejowe. Nie chodzi jednak o ich likwidację, a w miarę możliwości przygotowanie legalnych przejść. Apel spotkał się z dużym zainteresowaniem na fanpage'u SKM.

Posypały się propozycje ucywilizowania wielu dzikich przejść. M.in. obok stacji Turzyn, obok dworca Niebuszewo, między Chłapowskiego a Grudziądzką, na Żelechowej u zbiegu ulic Grzymińskiej i Żelaznej w kierunku ulicy Hożej. W Policach między ulicami Klonowica - Wkrzańską.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zr...

- Akcja była realizowana we współpracy z Biurem Planowania Przestrzennego Miasta. Przekazaliśmy dane do analizy. Było to ponad 20 propozycji wskazanych przez mieszkańców - mówi Artur Ratuszyński ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. - Urząd Miasta Szczecin zbada, czy propozycje od mieszkańców nie pokrywają się z działaniami miasta.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Za ok. 530 mln zł Polskie Linie Kolejowe wybudują lub przebudują 27 stacji i przystanków. Nowoczesne perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

ZOBACZ TEŻ:

W ramach inwestycji powstanie również ok. 2580 nowych miejsc parkingowych, w tym w Szczecinie ok. 1800. Zmodernizowanych lub wybudowanych zostanie 37 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów kolejowych i kładek oraz 12 przejść pod torami kolejowymi. Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą uruchomić SKM do 2022 roku.

22 minuty ze Szczecina Głównego do Gryfina, w 38 minut ze Szczecina do Polic, w 37 minut do Stargardu i do Goleniowa. Pociągi w godzinach szczytu mają kursować co pół godziny, a poza szczytem co godzinę. Tak ma wyglądać SKM.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się układ drogowy w ramach przygotowań. ZDJĘCIA i MAPY

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się...

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie