Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zrobić przejścia przez tory

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Gdzie powstaną przejścia dla pieszych przez torowiska? Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zaprosiło mieszkańców o wskazanie takich miejsc w związku z uruchomieniem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poprosiło internautów o wskazanie dzikich przejść przez tory kolejowe. Nie chodzi jednak o ich likwidację, a w miarę możliwości przygotowanie legalnych przejść. Apel spotkał się z dużym zainteresowaniem na fanpage'u SKM.

Posypały się propozycje ucywilizowania wielu dzikich przejść. M.in. obok stacji Turzyn, obok dworca Niebuszewo, między Chłapowskiego a Grudziądzką, na Żelechowej u zbiegu ulic Grzymińskiej i Żelaznej w kierunku ulicy Hożej. W Policach między ulicami Klonowica - Wkrzańską.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Zastanawiają się, gdzie zr...

- Akcja była realizowana we współpracy z Biurem Planowania Przestrzennego Miasta. Przekazaliśmy dane do analizy. Było to ponad 20 propozycji wskazanych przez mieszkańców - mówi Artur Ratuszyński ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. - Urząd Miasta Szczecin zbada, czy propozycje od mieszkańców nie pokrywają się z działaniami miasta.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Za ok. 530 mln zł Polskie Linie Kolejowe wybudują lub przebudują 27 stacji i przystanków. Nowoczesne perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

ZOBACZ TEŻ:

W ramach inwestycji powstanie również ok. 2580 nowych miejsc parkingowych, w tym w Szczecinie ok. 1800. Zmodernizowanych lub wybudowanych zostanie 37 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów kolejowych i kładek oraz 12 przejść pod torami kolejowymi. Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą uruchomić SKM do 2022 roku.

22 minuty ze Szczecina Głównego do Gryfina, w 38 minut ze Szczecina do Polic, w 37 minut do Stargardu i do Goleniowa. Pociągi w godzinach szczytu mają kursować co pół godziny, a poza szczytem co godzinę. Tak ma wyglądać SKM.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się układ drogowy w ramach przygotowań. ZDJĘCIA i MAPY

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński