Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Marazm przełamany? Wykonawca wziął się - nieśmiało - do pracy. ZDJĘCIA

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Po zapaści w związku z pracami modernizacyjnymi na linii nr 406, inwestor czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, poinformowały o tym, że na placu budowy ruszyły znowu prace.

SKM. Powoli rusza budowa?

- Wykonawca w lutym przerwał prace budowlane. Pomimo wezwań do wznowienia robót, nie przystąpił do nich. Dopiero 7 kwietnia notujemy obecność około 15-20 osób oraz wykorzystanie kilku koparek i wywrotek. Prace są związane z odwodnieniem na szlaku Skolwin-Police oraz rozbiórką torów na stacji Szczecin Turzyn - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Polskim Liniom Kolejowym zależy na zakończeniu projektu w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-2020, czyli zakończeniu do końca 2023 roku.

Kontrakt związany z realizacją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej ma spore opóźnienia. Uruchomienie pociągów na modernizowanych liniach, m.in. na odcinku linii kolejowej nr 406 Szczecin - Police nie nastąpi w 2022 roku.

ZOBACZ TEŻ:

GS24.pl we wrześniu 2020 roku pytał inwestora o długa przerwę w pracach na jednej z największych inwestycji komunikacyjnych w regionie. PKP PLK przyznały wówczas, że opóźnienie w pracach na stacji Gryfino i na odcinku między Szczecinem Głównym a przystankiem Szczecin Turzyn wynosi nawet pół roku. Usłyszeliśmy wówczas, że mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca - firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

ZOBACZ TEŻ:

Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police “Dąbrówka”, w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m. Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych. Większość z nich będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP PLK, z budowanym przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym.

W Szczecinie powstanie 630 nowych miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych.

[polecane]21269457,16524753;1;ZOBACZ TEŻ:[/polecane]

POLECAMY: SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → * 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)CZYTAJ WIĘCEJ:■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

ZOBACZ TEŻ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński