- Prace faktycznie miały ruszyć już kwietniu, ale trwają poprawki przy dokumentacji. Zamawiający i inżynier kontraktu mieli uwagi do dokumentacji, którą złożył wykonawca - mówi Artur Ratuszyński ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Według zapewnień przedstawiciela SSOM harmonogram prac nie będzie z tego powodu zachwiany.
Jakie są najbliższe plany?
- Na trasie do Polic jest przygotowywana wycinka drzew. Trwa okres lęgowy, dlatego teren najpierw musi sprawdzić ornitolog. Jeśli wyda zgodę to w ruch pójdą piły - odpowiada Artur Ratuszyński.
Wykonawca prac otrzymał też zgodę na zorganizowanie trzech składów materiałów: torów, podkładów i tłucznia bazaltowego. Place składowe są w Policach, Skolwin i Glinki.
ZOBACZ TEŻ:
Wykonawcą prac jest spółka Trakcja PRKiI SA, które zajmie się pracami na linii nr 406 (Szczecin Główny - Police) oraz zmodernizuje wybrane elementów linii 273 (tzw. "Nadodrzanka do Gryfina), 351 (Szczecin - Stargard) oraz 401 (Szczecin - Goleniów).
Istniejące perony zostaną gruntownie zmodernizowane, niektóre przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też zupełnie nowe. W sumie SKM będzie liczyć 118 kilometrów torów, w tym połączenie Szczecin Główny - Police 23,5 km. Pasażerowie kolei metropolitalnej otrzymają do dyspozycji 40 przystanków węzłowych - 31 to istniejące stacje, które zostaną w znacznym stopniu zmodernizowane i rozbudowane. Na potrzeby SKM powstanie także 9 całkowicie nowych przystanków. Wszystkie perony mają być dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]
CZYTAJ WIĘCEJ:
■
■
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?