Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Budowa drugiego toru ruszy dopiero w przyszłym roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Po kłopotach wykonawcy prac w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej o których było głośno kilka miesięcy temu, sprawdzamy aktualny stan prac na jednej z największych inwestycji komunikacyjnych w regionie.

- Na części linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic rozebrano już tory i sieć trakcyjną. Zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie będą wymieniane tory – mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Między przystankiem Szczecin - Skolwin i Policami budowane jest nowe odwodnienie torów. Nawierzchnia będzie wymieniana na wybranych odcinkach toru między Szczecinem Głównym a Policami. Rozpoczęcie budowy drugiego toru między Szczecinem Głównym a Turzynem planowane jest w pierwszym kwartale 2021 roku. Rozpoczęcie prac na peronach jest przewidziane na przełomie roku. Budowa nowych przystanków w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że o przestoju na placu budowy SKM informowaliśmy jeszcze w sierpniu. Obecnie inwestor pilnuje wykonawcy prac.
- Polskie Linie Kolejowe oczekują od wykonawców kontynuacji robót z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa. Prace wykonawcy w obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego są na bieżąco monitorowane pod kątem deklarowanego zaangażowania – zapewnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków. W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Za ok. 530 mln zł Polskie Linie Kolejowe wybudują lub przebudują 27 stacji i przystanków. Nowoczesne perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

W sumie na terenie Szczecina pojawi się 26 z 40 dla całej SKM węzłów przesiadkowych. Każdy z nich będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PLK, z budowanym przez nas przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu park&ride, bike&ride. W sumie 630 miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych.

Kolejna kwestia to jeden bilet na wszystkie środki zbiorowego transportu, tak aby pasażer mógł się wygodnie przesiadać. Nie wiadomo, czy będzie wprowadzona taryfa przystankowa. Wiadomo, że ceny biletów mają być atrakcyjne, aby zachęcić mieszkańców do przesiadki z prywatnych pojazdów do środków transportu publicznego.

– Szukamy rozwiązania, aby to było oparte na jednym bilecie – zapewnia Paweł Adamczyk, szef Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta.

ZOBACZ TEŻ:

Szczecin. Przy stacji kolejowej w Podjuchach powstają pętla ...

ZOBACZ TEŻ:

CZYTAJ TAKŻE:

Budowa sklepu IKEA w Szczecinie.

Tak IKEA w Szczecinie prezentuje się w środku. Zobacz zdjęcia z budowy

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński