- Trakcja S.A. we wskazanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. terminie nie potwierdziła, że wykona wzmocnienia nawierzchni torowej zgodnie z warunkami umowy na projekt i budowę Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Miejsca wymagające wzmocnień wynikają z dokumentacji opracowanej przez Trakcję S.A.
Dodajmy, że na 24 kilometrowym odcinaku linii kolejowej nr 406 ze Szczecina do Polic przedmiotem sporu między PKP PLK a wykonawcą jest fragment o długości 2,5 kilometra, na którym trzeba wykonać dodatkowe wzmocnienia. Spółka Trakcja S.A. wyceniła ich koszt na 16 mln złotych, a według zamawiającego można je wykonać za połowę tej kwoty.
- PKP PLK S.A. uruchomiła procedury wyboru wykonawcy zastępczego. Przygotowywane są oferty przez firmy zaproszone do udziału w postępowaniu. Umowa zostanie podpisana w połowie stycznia 2022 roku - zapewnia przedstawiciel kolei.
ZOBACZ TEŻ:
Procedura związana z wprowadzeniem nowej firmy na plac budowy opóźni inwestycję?
- Zakres zlecony wykonawcy zastępczemu umożliwi zrealizowanie kompletu prac w ramach projektu SKM do końca 2023 roku. Do realizacji przez Trakcję zostaje zakres bezsporny, dotrzymanie terminu uzależnione będzie od potencjału realizacyjnego Trakcji S.A. - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - Powyższe działania naprawcze wprowadzają scenariusz przedstawiony na spotkaniu z Zachodniopomorskim Zespołem Parlamentarnym.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?