Środowisko kierowców taxi domaga się między innymi objęcia branży tarczą antykryzysową, świadczenia postojowego w wysokości 1300 zł, przywrócenie egzaminu ze znajomości topografii miasta czy ustalenie ceny minimalnej za kilometr przejazdu taksówką.
- Polskie prawo jazdy powinno być obowiązkowym dokumentem dla obcokrajowca chcącego wykonywać przewóz osób. Ponadto apelujemy o wprowadzenie obowiązku przedstawienia przez obcokrajowca chcącego wykonywać usługi w zakresie przewozu osób zaświadczenia o niekaralności z kraju pochodzenia - podkreślają organizatorzy wtorkowego protestu.
Taksówkarze mówią jednym głosem: "Bankrutujemy, nie mamy poduszki finansowej, żeby przetrwać drugi okres obostrzeń. Za wożenie powietrza nikt nam nie płaci, a współpracujący z Uberem/Boltem nielegalni przewoźnicy okradają nas od ponad 5 lat. Problem z innymi, nielegalnymi przewoźnikami ciągnie się jeszcze dłużej. Bez tarczy Polska Taksówka nie przetrwa. Tak jak bez świadomości społecznej przekładającej się na wsparcie polskich przedsiębiorców, nie tylko Taksówkarzy... Wsparciu realnym, a nie wirtualnym, reklamowanym przez polityków."
Zamknięte kluby, restauracje, kina, brak studentów w uczelniach, puste hotele, akademiki - to wszystko doprowadza do tego, że taksówkarze nie mają kogo wozić. Przyczyną tego stanu rzeczy są wprowadzone przez rząd obostrzenia związane z walką z pandemią koronawirusa. W głównej mierze dotyczą one najczęściej restauracji, branży fitnes i turystyki, ale przez to uderzają również w branżę przewozową. Jak wskazują statystyki, branża taxi odnotowała spadek obrotów o siedemdziesiąt procent.
Protest rozpocznie się 17 listopada 2020 roku o godzinie 13.00, a jego trasa przebiegać będzie od Urzędu Wojewódzkiego. Dalej ulicami miasta, aż do siedziby Prawa i Sprawiedliwości przy ulicy Mickiewicza, gdzie protestujący planują położyć wieniec pogrzebowy i zapalić znicze.
Pierwszego października 2020 roku weszły w życie zapisy tzw. ustawy "Lex Uber". Zgodnie z nową ustawa o transporcie drogowym, pasażerów może wozić tylko kierowca z licencją, bez względu na to, czy klient zamówi przejazd przez aplikację w Uberze lub Bolcie, czy złapie taksówkę na postoju.
Zobacz także:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?