Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińscy radni wybrali się w podróż linią pospieszną „B” a potem debatowali nad stanem komunikacji. - Autobusy są przepełnione

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Podróż szczecińskich radnych pospieszną linią "B"
Podróż szczecińskich radnych pospieszną linią "B" Andrzej Szkocki
To była nietypowa komisja rady miasta. Rajcy z Komisji ds. Inicjatyw Społecznych, Sportu i Młodzieży sprawdzili osobiście jak działa komunikacja miejska w godzinach szczytu. Potem spotkali się z mieszkańcami Prawobrzeża.

Zaczęło się od podróży autobusem linii B z przystanku Brama Portowa w kierunku Prawobrzeża

Potem było tylko lepiej. W Centrum Kształcenia Sportowego – na wniosek czterech rad osiedli - odbyło się spotkanie radnych, osiedlowców z przedstawicielami Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Ani Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, ani jego zastępca nie skorzystali z zaproszenia.

- Problemy z komunikacją miejską zaczęły się, kiedy zniknęły linie pospieszne. Musimy zastanowić się jak to rozwiązać. To wy, przedstawiciele osiedli jesteście najlepszymi ekspertami – mówi Biskupski, radny z Prawobrzeża. - Powinniśmy wystąpić z wnioskiem o zwiększenie nakładów finansowych, komunikacja jest priorytetem dla wszystkich.

Według radnego Krzysztofa Romianowskiego z PiS nie może być takiej sytuacji, że osiedla peryferyjne są pozbawione transportu zbiorowego.

– Moja prośba do władz miasta, żeby przywrócić linie A i G – uważa radny Romianowski, który dodał, że w połowie czerwca odbędzie się kolejne spotkanie dotyczące przyszłości transportu zbiorowego w Szczecinie.

Patryk Jaskulski, radny KO przypomniał, że miasto boryka się ze sporymi problemami finansowymi.

- Trzeba mówić wprost, w kasie miasta pieniędzy jest coraz mniej, może trzeba w inny sposób zarządzać priorytetami. Jestem kierowca, ale patrząc na ceny paliw zastanawiam się nad przesiadką do komunikacji miejskiej – komentuje radny Jaskulski.

Przemysław Słowik, radny KO powiedział, że komunikacja miejska nie powinna być wyborem między czymś tańszym a droższym.

- Powinna być wyborem rozsądnym i komfortowym. Zlikwidujmy w ogóle linie pospieszne, tylko stwórzmy jedną – dwie linie, które nie będą wymuszały przesiadki na szybki tramwaj, który prowadzi w pole – mówi radny Słowik.

Jeden z uczestników spotkania uważał, że obecna siatka połączeń autobusowych służy dowożeniu pasażerów do linii tramwajowej.

– Żeby pokazać jak jest potrzebny – mówi mieszkaniec Prawobrzeża.

Brakuje też pojemnego taboru

- Autobus są często przepełnione, na przykład autobusy linii C w godzinach szczytu są przeładowane i część pasażerów się nie mieści. Zauważyłam, że w jednym momencie przyjeżdża kilka autobusów na raz. Terminy przyjazdu nie są dobrze rozplanowane – powiedziała Małogorzata Wleklak, radna osiedla Dąbie.

Na pytania zebranych odpowiadał Krzysztof Miler, dyrektor ZDiTM. Według najnowszych danych komunikacja miejska kosztuje nas 270 mln złotych rocznie, z czego tylko 50 mln złotych są to wpływy z biletów. Dodanie jednego autobusu na linię pospieszną B to koszt około 900 000 złotych rocznie, tylko w godzinach szczytu to połowa tej kwoty. Przyszłość transportu zbiorowego nie wygląda najlepiej.

- Prawda jest taka, że kierowcy odchodzą. W SPAK siedmiu kierowców złożyło wypowiedzenie, w a SPAD od kilku do kilkunastu kierowców. Odchodzą do Berlina. Problem jest taki, że pojazdy na placach stoją, bo nie ma kto jeździć – mówi dyrektor Krzysztof Miler. - Jeżdżę komunikacją miejską, bardzo rzadko samochodem. Popieram Państwa postulaty.

Według dyrektora ZDiTM sytuacja poprawi się, kiedy w 2027 roku ruszy Szczecińska Kolej Metropolitalna.

- Jeżeli to wyjdzie, to problem z komunikacją rozwiąże się, wystarczy dowóz pasażerów linią autobusową do przystanków SKM – uważa Krzysztof Miler.

Komisja zakończyła się wnioskiem o wysupłanie z budżetu miasta dodatkowych 8 mln złotych na komunikację miejską.

- Kto wie, czy nie trzeba będzie wyłączyć wszystkich fontann, może wyłączyć część oświetlenia – zakończył radny Jaskulski.

ZOBACZ TEŻ:

Jakie są wady komunikacji miejskiej w Szczecinie? Czytelnicy odwiedzający naszą stronę nie zawiedli i wymienili się swoimi spostrzeżeniami. A nie tylko opóźnienia są zmorą...Sprawdź, jakie są minusy komunikacji miejskiej w Szczecinie!Aby przejść do galerii, przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo.

Komunikacja miejska w Szczecinie ma sporo wad. Nie tylko opó...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński