Szczecin: Zobacz, jak będzie wyglądał węzeł Łękno. Przebudowa ma zakończyć się w 2020 roku [WIZUALIZACJE]

red
Udostępnij:
Ruszył przetarg na budowę kolejnego fragmentu Trasy Średnicowej oraz Węzła Łękno. Inwestycja, której koszt oszacowano na blisko 100 mln zł, ma zakończyć się w 2020 roku.

Węzeł Łękno. Czytaj więcej:

Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mają czas na przesyłanie swoich ofert do 19 marca br.

W ramach inwestycji wykonane zostaną m.in. następujące prace:

  • budowa Obwodnicy Śródmieścia Szczecina od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do początku łącznic węzła;
  • przebudowa Al. Wojska Polskiego z budową skrzyżowania z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną;
  • przebudowa torowiska tramwajowego w Al. Wojska Polskiego, wykonanie pasa autobusowo-tramwajowego wraz z budową peronów na wysokości ul. Jasienicy;
  • przebudowa wlotu ul. Traugutta, ul. Zaleskiego;
  • przebudowa ul. Jasienicy, ul. Kochanowskiego;
  • przebudowa linii kolejowej 406 na długości 1,2km (zakończenie przebudowy przed wiaduktem w ciągu ul. Mickiewicza), wraz z peronami pod węzłem Łękno;
  • przebudowa przejazdu kolejowego w ul. Zaleskiego;
  • budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych;
  • budowa jednostronnej ścieżki rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż Obwodnicy Śródmieścia Szczecina (od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do Al. Wojska Polskiego), obustronnych ścieżek i chodników wzdłuż Al. Wojska Polskiego;
  • budowa parkingu rowerowego;
  • budowa ekranu akustycznego;
  • budowa i przebudowa kanalizacji deszczowej;
  • przebudowa kolidującego uzbrojenia;
  • wykonanie zieleni.

Termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Koszt inwestycji to 97,8 mln zł z czego dofinansowanie wyniesie 73 mln zł.

Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Czytaj również:

Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie otrzymała dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 mln zł.

Zobacz również: Oceniamy szczecińskich kierowców. Oto ich największe wady [WIDEO]

1. Przekraczanie dopuszczalnej prędkości. W Szczecinie są ulice gdzie obowiązuje "40", nie mówiąc już o strefie zamieszkania, gdzie pojazdy ustępują pierwszeństwa pieszym. A ilu kierowców pilnuje "50" zaraz za Basenem Górniczym?

Oceniamy szczecińskich kierowców. Oto ich największe wady [WIDEO]


Najlepsza restauracja w Szczecinie. ZOBACZ TOP 10!

Największy architektoniczny absurd Szczecina to...


Studniówki w Szczecinie i Stargardzie. Zobacz mnóstwo ZDJĘĆ!


Szmula, Many, Mikmak. Czy znasz szczecińską gwarę? QUIZ


Gs24.pl

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx
Przed wyborami chce zacząć wszystkie inwestycje Arkońska, Granitowa, Lekno, remonty torowisk w centrum. Buduje grunt pod argumenty w kampani
N
Nertik

Trochę na rozpoczęcie budowy tego odcinka obwodnicy śródmiejskiej  poczekamy! . Wpierw muszą zrobić ulice Arkońską  wraz ze Spacerową i rondo na Wojska Polskiego - Szafera a to trochę potrwa .... Nie wyobrażam sobie prac na obu kierunkach jednocześnie , bo i bez tego będzie masakra !

M
Mirosław

Czyli teraz skręcający w prawo w stronę Warszewa będą blokować przejazd skręcającym w Traugutta, a wyjeżdżający z Traugutta będą blokować przejazd jadącym w stronę centrum. Dopóki policja nie zrobi porządku z blokowaniem skrzyżowań żadne remonty i obwodnice nie rozładują korków. Widać to teraz gdy auta z Traugutta  wjeżdżają na skrzyżowanie skutecznie je blokując i korek na Wojska Polskiego sięga często do Wincentego Pola...

Dodaj ogłoszenie