Nasza Loteria

Szczecin. Węzeł Łękno w budowie. Wielka inwestycja w Szczecinie - co słychać na placu budowy? - 12.01.2020

Redakcja
Mijają kolejne dni na budowie Węzła Łękno. Zaawansowanie prac robi wrażenie, zwłaszcza jeśli skalę inwestycji można podejrzeć z powietrza. Na al. Wojska Polska trwa montaż krawężników, prowadzone są także prace przy budowie nowej jezdni – w najbliższym czasie wykonywane będą warstwy podbudowy pomocniczej i podbudowy zasadniczej.

W ramach robót mostowych przy obiekcie zlokalizowanym w ciągu linii kolejowej 406 nad ul. Fałata, wykonywane były zasypki za podporą wiaduktu, przeprowadzono także demontaż ścianek technologicznych. Natomiast przy obiekcie pod którym znajdą się perony kolejowe, prowadzony będzie kolejny etap prac przy deskowaniu i zbrojeniu ustroju nośnego.

Prowadzone są też prace przy sieciach elektrycznych. Na al. Wojska Polskiego od ul. Solskiego do ul. Traugutta w przygotowanym wykopie, wykonawca zajmie się montażem kabli oświetleniowych.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł Łękno w Szczecinie. Jak idą prace? Nowe wieści i ZDJĘC...

Węzeł Łękno w Szczecinie. O inwestycji

Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O.. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

CZYTAJ TEŻ:

Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ARKONSKA????? KIEDY ARKONSKA????? MIALA BYC POLOWA LUTEGO.

G
Gość

Wiesiek

Kiedy wróci autobus linii 67 na Traugutta???? Podopieczni Dziennego Domu Pomocy Społecznej przy ul.Łukasiewicza nie mogą dotrzeć do placówki. Starsi schorowani z ograniczoną sprawnością ruchową obywatele tego miasta CODZIENNIE przemierzają kilometry od przystanków do swojej placówki bo urzędnicy miejscy nie wzięli tego pod uwagę. Nawet kierownictwo budowy nie wie ze ma za płotem DDPS.Natomiast pamiętano o stacji benzynowej SHELL i przez teren budowy wytyczono dojazd bo to jest ważniejsze - brawo!!!!!!!

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński