W ramach robót mostowych przy obiekcie zlokalizowanym w ciągu linii kolejowej 406 nad ul. Fałata, wykonywane były zasypki za podporą wiaduktu, przeprowadzono także demontaż ścianek technologicznych. Natomiast przy obiekcie pod którym znajdą się perony kolejowe, prowadzony będzie kolejny etap prac przy deskowaniu i zbrojeniu ustroju nośnego.
Prowadzone są też prace przy sieciach elektrycznych. Na al. Wojska Polskiego od ul. Solskiego do ul. Traugutta w przygotowanym wykopie, wykonawca zajmie się montażem kabli oświetleniowych.
ZOBACZ TEŻ:
Węzeł Łękno w Szczecinie. Jak idą prace? Nowe wieści i ZDJĘC...
Węzeł Łękno w Szczecinie. O inwestycji
Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O.. Nadzór nad inwestycją sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.
CZYTAJ TEŻ:
Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?