Szczecin: Ulica Kolumba dziurawa jak szwajcarski ser

Marek Rudnicki
Tak duże dziury na ulicy Kolumba, jak ta na zdjęciu, to nie rzadkość. Czas, by miasto 64 lata po wojnie tę zaniedbaną ulicę dostrzegło.
Tak duże dziury na ulicy Kolumba, jak ta na zdjęciu, to nie rzadkość. Czas, by miasto 64 lata po wojnie tę zaniedbaną ulicę dostrzegło. Marcin Bielecki
Wieczny problem - poligon czy ulica. Szczecińska ulica Kolumba co najmniej od ponad 40 lat domaga się gruntownej renowacji.

Nawierzchnia nie z roku na rok, ale z dnia na dzień staje się coraz gorsza. Dziury, skorodowane płyty, wystające części metalowe. To wszystko sprawia, że nasze samochody ulegają dewastacji. A co najgorsze, nie można w żaden sposób wyegzekwować od Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego (mimo że firma jest ubezpieczona) zwrotu kosztów za stopniowe niszczenie naszych pojazdów.

- Zróbcie coś z wielką dziurą wzdłuż torów na Kolumba w okolicy Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego - zadzwonił do nas pan Mariusz, który jadąc Kolumba wpadł kołem do dziury. - Myślałem, że mi resor urwie.

Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarzdu Dróg i Transportu Miejskiego obiecała, że ubytek zostanie natychmiast zlikwidowany.

Co jednak z całą ulicą? ZDiTM nie ma na to wpływu, za to mają decydenci w urzędzie miejskim. I tu zadaliśmy stosowne pytania w imieniu zmotoryzowanych mieszkańców miasta. Gdy otrzymamy odpowiedź, opublikujemy ją.

A póki co przypomnijmy mało znane plany, które miały zmienić obraz tej części miasta. Miało to się stać za sprawą budowy Szczecińskiego Centrum Komunikacyjnego (stojąc przodem do budynku Dworca Głównego PKP, po lewej stronie).

Inwestorem miały być polskie koleje, jak również inne firmy. Obok obecnego dworca miało powstać potężne, najnowocześniejsze w Polsce centrum kolejowe, trochę podobne do tego berlińskiego. Stary dworzec miał być oddany na usługi wokółdworcowe. W tym nowym miały być nawet miejsca noclegowe, wielopoziomowe skrzyżowania, sklepy, usługi, sauny, kino etc. Słowem: wielki świat. Co najważniejsze, ulica Kolumba miała być jednokierunkowa, odnowiona i zrewitalizowana.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
edward

Pisz człowieku jakiś sensowny tekst, a nie taki bełkot.
Ulica Kolumba i Chmielewskiego były remontowane w latach 1986-1990, a nie 40 lat temu !
A jej stan jest w okolicach skrzyżowania z Zapadła taki jaki jest, bo przebiega przez podmokły teren i w niektórych miejscach osiada.

1678

Przecież Kolumba została gruntownie wyremontowana w 1991 roku. Gdzie tu 40 lat?

K
KIEROWCA

NIE TYLKO TA ULICA WYGLĄDA TAK FATALNIE. W SZCZECINIE ZAPOMINA SIĘ O REMONTACH. CIEKAWE KIEDY ODPOWIEDNIE SŁUŻBY ZAJMĄ SIĘ SPRAWĄ POPRZECZNEJ WYRWY TUŻ PRZED SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ NA ULICY HOŻEJ (NA WYSOKOŚCI SZKOŁY), ALBO SZOSĄ POLSKĄ (REJONY ZAGÓRSKIEGO). NIECH ADMINISTRACJA SIĘ WSTYDZI, ŻE MAMY DO UŻYTKU TAKIE DROGI!!!!

Dodaj ogłoszenie