To odcinek od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. W tej części miasta powstają nowe osiedla, zaplanowano też nowe centrum handlowe przy ulicy Polickiej. Ma to wpływ na budowę Trasy Północnej.
- Z uwagi na zmiany urbanistyczne w tym rejonie, (choćby nowe osiedla), w dokumentacji projektowej trzeba uwzględnić nowe przepływy ruchu oraz zmiany infrastrukturalne w zakresie sieci podziemnych, które trzeba będzie dostosować do okolicznej infrastruktury - tłumaczy Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Budowa Trasy Północnej połączyłaby Trasę Średnicową z Szosą Polską. Nowa arteria odciążyłaby ruch na trasie Bogumińska – Pokoju – Szosa Polska. Według pomiarów ruchu z 2014 roku, jego natężenie wynosi tam powyżej 1000 pojazdów na godzinę w szczycie. Jednak na samą budowę jeszcze poczekamy. Póki co, nie ma dofinansowania inwestycji.
ZOBACZ TEŻ:
Trzeci etap TP ma być dwujezdniowy:
- Każda jezdnia ma mieć dwa pasy,
- Pośrodku wyznaczony jest teren pod budowę torowiska tramwajowego,
- Dla cyklistów przewidziano drogi,
- Na przecięciu z ulicą Szosa Polska, w rejonie dyskontu spożywczego, miałoby powstać rondo,
Skrzyżowanie o ruchu okrężnym miałoby też powstać na przecięciu TP z ulicą Policką oraz na styku Szosy Polskiej i Polickiej.
Bierze się pod uwagę budowę linii tramwajowej. Zaprojektowano jej skrócony przebieg, z możliwością późniejszego jej wykonania zgodnie z docelowym przebiegiem do ulicy Bajecznej. Torowisko mogłoby przebiegać wokół istniejącej galerii Północ. Tramwaje objeżdżałyby centrum handlowe i wracały przez ronda na Trasę Północną.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?