Szczecin traci szansę na świetną promocję

Rozmawiał Mariusz Parkitny
Archiwum/ Marcin Bielecki
W piątek opisaliśmy plany władz miasta na promocję Szczecina w związku z prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Okazało się, że są tylko dwa. Wyjazd Teatru Kana do Japonii i impreza na wolnym powietrzu w Szczecinie.

Rozmowa z Joanną Bródką, radną Szczecina.

- Krytykuje pani plany promocyjne plany miasta związane z prezydencją Polski w Unii Europejskiej. Czemu?
- Joanna Bródka: Mając świadomość, że Szczecin nie dostał się do elitarnego klubu miast, które zorganizują spotkania dyplomatów, a także urzędników europejskich, byłam przekonana, że miasto wykaże przynajmniej podobną do innych miast inicjatywę w promowaniu się poprzez wydarzenia kulturalne i skorzysta z projektów zaproponowanych przez ministerstwa.

W interpelacji zapytałam Pana Prezydenta o zaangażowanie miasta w projekty z zakresu Prezydencji. W odpowiedzi Prezydent poinformował mnie, że Szczecin będzie miał dwa liczące się wydarzenia. Jednym z nich jest inicjatywa Ośrodka Teatralnego KANA, który będzie reprezentował Miasto Szczecin w Tokio. Drugie wydarzenia to projekt o nazwie "Pod Unijną Banderą", które odbędzie się w ramach Dni Morza z budżetem 75 tys. złotych na promocję imprezy. Twierdzę, że to zdecydowanie za mało!

Na komisji dowiedziałam się, że ani złotówka (czy też euro) ze środków na promocję Dni Morza i projektu "Pod Unijną Banderą" nie zostaną wydane na promocję imprezy za granicą. Mam poczucie, że znów straciliśmy szansę na międzynarodową reklamę Szczecina.

- Inne miasta radzą sobie z tym lepiej?
- Podczas swojej dwuletniej pracy w Parlamencie Europejskim miałam okazję obserwować przebieg czterech kolejnych Prezydencji państw: Szwecji, Hiszpanii, Belgii i Węgier. Zwłaszcza Prezydencja hiszpańska i szwedzka obfitowały w wielość wydarzeń promujących tradycję i kulturę tych państw w Brukseli. Hiszpania ku uciesze "eurokratów" firmowała zwłaszcza tradycję tańca flamenco, a Szwecja oferowała otwarte koncerty w przestrzeni publicznej m.in. Sofii Jannok i Wendy McNeill. W Polsce Sopot będzie realizował projekt Otwarty Kurort Kultury, Lublin wydarzenia kulturalne takie jak: "Mindwere. Technologie dialogu", Międzynarodowy Festiwal "Konfrontacje Teatralne" oraz Międzynarodowy Festiwal "Najstarsze Pieśni Europy. Tradycja i awangarda", Białystok zorganizuje cykl wydarzeń artystycznych związanych z partnerstwem wschodnim, a wrocławski Europejski Kongres Kultury, będzie najważniejszym, w moim przekonaniu, wydarzeniem kulturalnym w Polsce w tym roku i jednym z najważniejszych w skali Europy.

- Może jednak wcale tej promocji naszemu miastu nie potrzeba?
- Polska Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej będzie czasem, kiedy wszystkie oczy w Europie będą zwrócone na nasz kraj. Przez sześć miesięcy decyzje podejmowane nad Odrą i Wisłą będą miały wpływ na życie 500 milionów Europejczyków. To nie tylko wielkie wydarzenie administracyjne i logistyczne. Czas prezydencji to doskonała okazja do promowania także polskich regionów i miast. Szczecin jest miastem transgranicznym o ambicjach lidera w obszarze metropolitalnym. Nasze położenie geograficzne i potencjał wyraźnie wskazują, że projekty o charakterze międzynarodowym powinny stać się naszym znakiem firmowym nie tylko w obszarze deklaracji, ale także faktycznych działań. Do tego potrzeba zaangażowania i środków, ale także odwagi.

Czytaj e-wydanie »

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Panoramam Polskich Miast i

Na łamach naszego ogólnopolskiego dwujęzycznego magazynu "Panorama Polskich Miast i Gmin" zaoferowaliśmy Szczecinowi - na czas Polskiej Prezydencji- cykl artykułów promocyjnych, za doprawdy symboliczne pieniądze . Niestety Miasto nie stać było na sfinansowanie tej inicjatywy , więc na zachęte zrobiliśmy wywiad z p. prezydentem Piotrem Krzystkiem n.t. planów inwestycyjnych Szczecina. Wyszło pięknie : 1 marca br wydaliśmy drukiem - pismo na wysokim poziomie poligraficznym , następnie opublikowaliśmy w dobrze zorganizowanym Portalu Internetowym : www.panoramamiast.eu , który jest powiązany z Facebookiem . Tam też artykuł został przekierowany ! Jedynym mankamentem tej promocji jest to,że jako nieodpłatna - nie została , jak inne artykuły, przetłumaczona na j. angielski . No, coż nie jesteśmy bogatsi od Szczecina ! Szkoda, bo plany zaprezentowane przez Prezydenta są interesujące ...Warto poczytać . Polecamy !
"Panorama Polskich Miast i Gmin", od 12 lat zajmuje się promocją polskich miast i gmin, skutecznie uczestnicząc w kształtowaniu przyjaznego wizerunku naszego kraju i pomagając w nawiązywaniu atrakcyjnych kontaktów na różnych płaszczyznach. Dzięki zręcznej dystrybucji dociera w miejsca pożądane przez zainteresowanych , a wskutek włączenia do Facebooka - do najodleglejszych zakątków świata.

Pozdrawiamy piękne miasto Szczecin .
Redakcja "Panoramy Polskich Miast i Gmin"

G
Gość

Casłe szczęście, że Szczecin nie dostał pretiżowych spotkań. Wszak stoczniowcy pokazali w Warszawie, jak "wita się" przywódców zaprzyjaźnionych państw. Ze "związkową gościnnością".

G
Gość

I bardzo słusznie Pani Bródka. Precyzyjnie i mertorycznie. Trochę siły przebicia i... czas na zmiany w Ciecinie.
Pozdrawiam. Tak trzymać.

w
wąs

to niech p.Bródka postara się o więcej pieniędzy na promocję w budżecie miasta

B
BOLO

.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3