Szczecin: To kolejny krok zbliżający nas do budowy kolei metropolitalnej [WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (8 zdjęć)
Dziś w siedzibie Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego podpisano umowę porozumienia z gminą Szczecin w sprawie wybudowania 26 węzłów przesiadkowych.

Wartość przedsięwzięcia to 98 mln złotych, z tego 20 mln zł daje Szczecin, reszta będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. W styczniu 2018 roku okaże się, czy projekt otrzyma dofinansowanie.

- To największy i najbardziej kompleksowy projekt dotyczący transportu zintegrowanego w Polsce - mówi Roman Walaszkowski, dyrektor SSOM. - Mamy gotową specyfikacje istotnych warunków zamówienia. Jak tylko otrzymamy dofinansowanie ogłosimy przetargi na zaprojektowanie przystanków.

Na mocy porozumienia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina udzielił pełnomocnictwa SSOM ma realizację SKM w zakresie budowy wspomnianych węzłów.

Umowa na 26 węzłów przesiadkowych na terenie Szczecina oznacza również budowę 630 miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla aut osobowych.

Łącznie na trasie SKM funkcjonować będzie 40 przystanków, w tym 9 nowych (Szczecin Ku Słońcu, Szczecin Arkońska, Szczecin Nad Odrą, Police Piłsudskiego, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park, Szczecin Dunikowo, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia).

Gs24.pl

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Na szlabanie

NNie zamomnijcie o wiadukcie na ul. Jagielonskiej.

M
Mini

Mieszkancy Kobylanki zyskają na tej inwestycji tylko pośrednio ( 80% dalej korzystać bedzie z własnego transportu i 20 % z busów i autobusów )a kasa wyłożona przez gmine nigdy sie nie zwróci. Paranoja

M
Miska

Oby nie taka jak szybki tramwaj. Popękane tory bubel którym nie da się użytkować. Jazda autobusem przez bus pas to wyczyn.

S
Szczecinianin

Mega potrzebna inwestycja. Zyskają na tym parki przemysłowe w Dąbiu, Goleniowie, Stargardzie, ponieważ będzie można dojechać tam bez problemu np. z dzielnic północnych Szczecina lub Polic. Sam chętnie bym zostawił auto na parkingu przy stacji i skorzystał z SKM. Pozwoli to oszczędzić czas i pieniądze. Dodatkowy plus to to, że ubędzie trochę aut z miasta, ponieważ na dzień dzisiejszy trzeba jechać przez zakorkowane centrum. Mam nadzieje że zdążę skorzystać zanim przejdę na emeryturę za 30 lat. 

f
fin

nic  nie  warta  mega  inwestycja

Dodaj ogłoszenie