Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Reklamy już nie będą szpecić? [wizualizacje]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Oprócz urzędników nikt nie był zadowolony z prezentacji projektu uchwały krajobrazowej.

Dyskusja odbyła się na obradach komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska Rady Miasta. Projekt jeszcze przed wakacjami ma trafić na sesję rady. Może być jednak kłopot, bo uchwała, która ma uporządkować chaos reklamowy, ma niewielu zwolenników.

Na razie tylko urzędników, którzy jak szacują tylko 20 procent reklam w Szczecinie jest legalnych. Narzędziem, który ma zmusić właścicieli nielegalnych reklam do ich zdjęcia mają być wysokie kary pieniężne. - 108 złotych za metr kwadratowy reklamy na dzień - mówi Sebastian Fritsch, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Porządkowanie chaosu reklamowego ma potrwać dwa lata.

Jednak radni wskazują na to, że projekt jest zbyt skomplikowany. Chodzi o podział miasta na 3242 tereny elementarne, gdzie obowiązują szczegółowe warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych. Krótko mówiąc konieczna będzie mapa - załącznik do uchwały, żeby zlokalizować swoją ulicę na danym terenie elementarnym.

- Uchwała nie porządkuje wszechogarniającego bałaganu, krytykowana jest przez wszystkich obecnych na komisji, ale na zadowolonych z siebie urzędników nie działa to zupełnie - po fali krytyki dalej pewni siebie, uśmiechnięci, zadowoleni z przygotowania gniota. Autentycznie zazdroszczę. Szkoda tylko miasta i jego mieszkańców - napisał Marek Duklanowski, radny PiS i przewodniczący komisji.

Kontrowersje budzi też proponowany zapis, że reklama nie może zajmować większej powierzchni niż 10 procent każdej elewacji (w tym obejmującej otwory okienne, otwory drzwiowe i witryny wystawowe).

Zdjęcia: Stop dla braku skrupułów w oszpecaniu kamienic

- 10 procent to nie jest miara dobrej reklamy - uważa Aleksy Pawlak, laureat plebiscytu na Najładniejszą Witrynę w Szczecinie 2015.

Kupcy obecni na komisji uważają, że uchwała idzie za daleko i ogranicza możliwość eksponowania.

Zobacz również:

Szczecin będzie walczyć z chaosem reklamowym. W końcu!

Polecamy na gs24.pl:

Sanprobi Bieg Kobiet 2017 już za nami. Ależ to był bieg!

Przyznaliśmy Laur Piękna 2017 [zdjęcia]

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński