Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Niewielkie, ale istotne udogodnienia. Tu w końcu będzie bezpieczniej na rowerze

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Zmiany na ul. Rayskiego w Szczecinie
Zmiany na ul. Rayskiego w Szczecinie
W Szczecinie pojawiły się dwie z pozoru niewielkie zmiany organizacji ruchu, które istotnie poprawiają komfort i bezpieczeństwo poruszania się na rowerze w mieście.

W Szczecinie przybywa dróg rowerowych. Przybierają one różne formy, są to m.in.

  • ścieżki rowerowe (zbudowane poza jezdnią i chodnikiem),
  • pasy i kontrapasy rowerowe (wyznaczone na jezdni strefy dla ruchu rowerowego),
  • trasy pieszo-rowerowe.

Mankamentem, na jaki narzekają rowerzyści jest brak ciągłości pomiędzy tymi elementami.

WIDEO: Rowerem po Nowym Warpnie

Właśnie powstaje pozornie niewielkie udogodnienie dla rowerzystów, łączące dwie istniejące już wcześniej trasy:

  • ścieżkę rowerową wzdłuż al. Wyzwolenia i pas rowerowy wyznaczony wzdłuż ul. Rayskiego (odcinek od al. Wyzwolenia do pl. Grunwaldzkiego).

Pas powstał podczas reorganizacji ruchu na Rayskiego, kiedy sześć lat temu stworzono tu minirondo przy skrzyżowaniu z Mazurską.

Do tej pory użytkownicy jednośladów zjeżdżający z al. Wyzwolenia w Rayskiego musieli wręcz „zeskakiwać” rowerem z krawężnika i dojeżdżać jeszcze jezdnią kilkanaście metrów do pasa rowerowego. Właśnie obniżony został krawężnik, prowadzący w stronę pasa, zaś sam pas zostanie przedłużony tak, aby rowerzyści zjeżdżając w ul. Rayskiego wjeżdżali od razu na przeznaczony dla nich pas.

W ostatnich dniach w Szczecinie powstało inne udogodnienie dla rowerzystów. Przy okazji remontu ul. Hożej wyznaczono tam dwukierunkową drogę rowerową, która łączy się z trasą wzdłuż ul. Łącznej oraz ul. Królewskiego i Warcisława. Zupełną nowością w Szczecinie jest stworzona w ramach i inwestycji śluza rowerowa. Wyznaczono ją w miejscu, gdzie zaczyna się skrzyżowanie wyremontowanego odcinka Hożej z Bogumińską.

To część jezdni znajdująca się przed samym skrzyżowaniem, a przeznaczona jest ona wyłącznie dla rowerów. Jednoślady stoją w niej przed oczekującymi na zielone światło autami. I to właśnie rowerzyści przy zielonym sygnale ruszają jako pierwsi, wówczas, kiedy chcą skręcić w lewo, nie muszą się „przepychać” wśród również ruszających aut, ani czekać, aż wszystkie przejadą (co może się nie zdarzyć w jednym cyklu).

Ulica Hoża w Szczecinie.

Od 1 października ulica Hoża w Szczecinie ma być przejezdna

CZYTAJ TAKŻE:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jednym z punktów krytycznych jest odcinek pod Estakadą Pomorską. Tutaj ścieżka przechodzi w pas wytyczony po bardzo zniszczonej jezdni. Dobrą wiadomością jest fakt, że miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę estakady i przebiegających poniżej niej jezdni wspomagających. Projekt zakłada m.in. budowę ciągów pieszych, rowerowych i pieszo-rowerowych.

Najgorsze ścieżki rowerowe Szczecina. Tam lepiej uważać!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński