Konsultacje dotyczyły wyboru jednego z trzech wariantów trasy. W siedzibie Filharmonii Szczecińskiej spotkali się przedstawiciele organizacji pozarządowych, wśród nich przedstawiciele m.in. "Rowerowego Szczecina", Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, Ligi Obrony Przyrody, PTTK, Stowarzyszenia Estetyczny i Nowoczesny Szczecin. Jednak najwięcej emocji wzbudziła dyskusja między przeciwnikami budowania obwodnicy przez Łękno a zwolennikami jej jak najszybszego wybudowania.
- Jako lekarz wiem, jaki negatywny wpływ na organizm ludzki mają spaliny, najczęstszą przyczyną chorób mieszkańców Szczecina jest rak płuc - argumentował Włodzimierz Majewski, mieszkaniec Łękna. - Doprowadzenie obwodnicy do Al. Wojska Polskiego zamiast zmniejszyć, zwiększy na długie lata podstawowy problem tej części miasta, jakim jest brak odpowiedniej drogi dla ruchu kanalizowanego obecnie przez ulice Traugutta i Poniatowskiego. Ruch zbliżającej się do Alei Wojska Polskiego obwodnicy powinien ominąć skrzyżowanie Al. Wojska Polskiego i Traugutta i być kierowany w stronę ulic Szerokiej i Taczaka, drogą biegnącą na tyłach ul. Arkońskiej w stronę ul. Spacerowej. Zebraliśmy 800 podpisów przeciwko zniszczeniu zielonych płuc, czyli parku prof. Briksa.
Przeciw protestującym z Łękna wystąpił Aleksander Nieczajew, ekolog, mieszkaniec Pogodna.
- Tak naprawdę jedyny powód sprzeciwu to biadolenie, że spadnie cena domów sąsiadujących z obwodnicą! - mówił ostro Aleksander Nieczajew. - Obwodnica jest potrzebna, żeby zmniejszyć ruch na ulicy Traugutta, mieszkam przy tej ulicy i wiem ile samochodów przez nią przejeżdża każdego dnia i to z niebezpiecznymi, chemicznymi ładunkami. Mam 70 podpisów poparcia.
W opinii osób, które z ramienia organizacji opiniowały warianty trasy średnicowej najlepszym rozwiązaniem dla etapu VI od ul. Niemierzyńskiej do ul. Wojska Polskiego wraz z przebudową węzła Łękno jest wariant II, który najmniej ingeruje w przebudowę istniejącego układu drogowego. Zgodnie z projektem obwodnica przechodzi pod Aleją Wojska Polskiego. Zaletą tego rozwiązania jest prowadzenie jezdni obwodnicy na poziomie linii kolejowej, przez co arteria ta będzie w minimalny sposób ingerować w krajobraz i oddziaływać na otoczenie.
Realizacja wariantu II wiąże się z wyburzeniem nieruchomości przy Al. Wojska Polskiego 185, ul. Pawła Jasienicy 5 wraz z sąsiadującymi budynkami garażowymi przy ul. Pawła Jasienicy. Zaprojektowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę Al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km.
14 listopada poznamy rezultaty konsultacji społecznych podczas ostatniego spotkania.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?