Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Najlepiej jak trasa średnicowa pójdzie pod aleją

Marek Jaszczyński
Protestujący przeciw budowie obwodnicy  śródmiejskiej.
Protestujący przeciw budowie obwodnicy śródmiejskiej. Andrzej Szkocki
Konsultacje dotyczące wyboru wariantu przebiegu Obwodnicy Śródmiejskiej miały gorący przebieg. Powodem były utarczki słowne między zwolennikami a przeciwnikami inwestycji.

Konsultacje dotyczyły wyboru jednego z trzech wariantów trasy. W siedzibie Filharmonii Szczecińskiej spotkali się przedstawiciele organizacji pozarządowych, wśród nich przedstawiciele m.in. "Rowerowego Szczecina", Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, Ligi Obrony Przyrody, PTTK, Stowarzyszenia Estetyczny i Nowoczesny Szczecin. Jednak najwięcej emocji wzbudziła dyskusja między przeciwnikami budowania obwodnicy przez Łękno a zwolennikami jej jak najszybszego wybudowania.

- Jako lekarz wiem, jaki negatywny wpływ na organizm ludzki mają spaliny, najczęstszą przyczyną chorób mieszkańców Szczecina jest rak płuc - argumentował Włodzimierz Majewski, mieszkaniec Łękna. - Doprowadzenie obwodnicy do Al. Wojska Polskiego zamiast zmniejszyć, zwiększy na długie lata podstawowy problem tej części miasta, jakim jest brak odpowiedniej drogi dla ruchu kanalizowanego obecnie przez ulice Traugutta i Poniatowskiego. Ruch zbliżającej się do Alei Wojska Polskiego obwodnicy powinien ominąć skrzyżowanie Al. Wojska Polskiego i Traugutta i być kierowany w stronę ulic Szerokiej i Taczaka, drogą biegnącą na tyłach ul. Arkońskiej w stronę ul. Spacerowej. Zebraliśmy 800 podpisów przeciwko zniszczeniu zielonych płuc, czyli parku prof. Briksa.

Przeciw protestującym z Łękna wystąpił Aleksander Nieczajew, ekolog, mieszkaniec Pogodna.

- Tak naprawdę jedyny powód sprzeciwu to biadolenie, że spadnie cena domów sąsiadujących z obwodnicą! - mówił ostro Aleksander Nieczajew. - Obwodnica jest potrzebna, żeby zmniejszyć ruch na ulicy Traugutta, mieszkam przy tej ulicy i wiem ile samochodów przez nią przejeżdża każdego dnia i to z niebezpiecznymi, chemicznymi ładunkami. Mam 70 podpisów poparcia.

W opinii osób, które z ramienia organizacji opiniowały warianty trasy średnicowej najlepszym rozwiązaniem dla etapu VI od ul. Niemierzyńskiej do ul. Wojska Polskiego wraz z przebudową węzła Łękno jest wariant II, który najmniej ingeruje w przebudowę istniejącego układu drogowego. Zgodnie z projektem obwodnica przechodzi pod Aleją Wojska Polskiego. Zaletą tego rozwiązania jest prowadzenie jezdni obwodnicy na poziomie linii kolejowej, przez co arteria ta będzie w minimalny sposób ingerować w krajobraz i oddziaływać na otoczenie.

Realizacja wariantu II wiąże się z wyburzeniem nieruchomości przy Al. Wojska Polskiego 185, ul. Pawła Jasienicy 5 wraz z sąsiadującymi budynkami garażowymi przy ul. Pawła Jasienicy. Zaprojektowany odcinek obwodnicy ma długość około 1 km, zakłada przebudowę Al. Wojska Polskiego wraz z torowiskiem na długości ok. 620 m oraz przebudowę linii kolejowej na długości ok. 1,2 km.

14 listopada poznamy rezultaty konsultacji społecznych podczas ostatniego spotkania.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński