Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin. Kiedy przyjedzie do nas pierwszy tramwaj dwukierunkowy? Trwają uzgodnienia z wykonawcą

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tak wygląda dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 22 BD. Liczba miejsc do siedzenia 32 (stałe) + 6 (składane), liczba miejsc stojących 157.
Tak wygląda dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta MF 22 BD. Liczba miejsc do siedzenia 32 (stałe) + 6 (składane), liczba miejsc stojących 157. MPK Poznań
Zamówiliśmy tramwaje dwukierunkowe, które mają kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Pudło przyjedzie do nas z Poznania, ale montaż całości odbędzie się w warsztatach spółki Tramwaje Szczecińskie.

- Zgodnie z umową wykonawca ma na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego - do 180 dni od podpisania umowy, czyli do 9 marca 2021 roku. Aktualnie prowadzone są uzgodnienia elementów, które w specyfikacji istotnych warunków zamówienie miały klauzule "... do uzgodnienia z zamawiającym na etapie realizacji." - np.: szczegóły wyposażenia pulpitów w obu kabinach motorniczego – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. - Na tym etapie, czyli jeden miesiąc od podpisania umowy, wykonawca nie jest w stanie określić czy pierwsza dostawa zostanie dokonana wcześniej niż jest to zapisane w umowie.

ZOBACZ TEŻ:

Przypomnijmy, że w przetargu wpłynęła tylko oferta Modertrans Poznań Sp. z o.o. o wartości 12 588 300zł brutto. Gwarancja na każdy zmontowany tramwaj (w tym powłoki lakiernicze) wynosić będzie 60 miesięcy, a na konstrukcję 120 miesięcy. Nowe pojazdy w jednej czwartej długości będą miały niskopodłogową wstawkę. Tabor dwukierunkowy ma kabiny motorniczego na obu końcach składu oraz drzwi dla pasażerów po obu stronach. Dlatego takie składy nie potrzebują pętli nawrotnych. Wystarczy krańcówka, która zamiast zawracania tramwaju umożliwia zmianę kierunku jazdy, a tym samym wymaga mniej miejsca w terenie.

Wśród minusów tego taboru jest większa masa, na przykład 32-metrowy skład waży więcej o dwie tony od wagonu jednokierunkowego. Wyższe są też koszty zakupu, średnio od 8 do 15 procent. W wagonie jest mniej miejsc siedzących. Niewykluczone, że takich pojazdów będzie w Szczecinie więcej, gdy spółka skorzysta z prawa opcji polegającego na zamówieniu i dostawie dodatkowych nowych elementów niezbędnych do montażu kolejnych 2 tramwajów dwukierunkowych.

Szczecin od Środka: Kiedy śpisz, oni pracują, czyli nocne pr...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński