- Rekrutację na stanowisko operatora numerów alarmowych rozpoczęliśmy m.in. na szczecińskich uczelniach. Rozpowszechniamy ulotki i plakaty informacyjne - informuje Agnieszka Muchla-Łagosz z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie. - Przedstawiciele Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego prowadzą krótkie prezentacje o pracy na stanowisku operatora numerów alarmowych Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie skierowane do studentów. Zapraszamy też do zwiedzania CPR i zapoznania się z warunkami pracy ostatnie roczniki szkół średnich.
Zobacz też:
Operatorem numerów alarmowych może zostać osoba, która:
- posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
- posługuje się co najmniej jednym językiem obcym w stopniu komunikatywnym,
- ukończyła szkolenie dla nowozatrudnionych operatorów numerów alarmowych, zdała egzamin i otrzymała certyfikat.
Chętnym do pracy na stanowisku operatora numerów alarmowych oferuje się:
- zatrudnienie na umowę o pracę,
- przygotowanie kandydata do egzaminu,
- stabilne i komfortowe warunki pracy,
- możliwość zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy – oferta adresowana m.in. do studentów,
- bogate zaplecze socjalne, w tym szereg świadczeń socjalnych.
Wynagrodzenie zasadnicze brutto w momencie zatrudnienia wynosi 3 263 zł, po zdaniu egzaminu z wynikiem pozytywnym (po około 3 miesiącach) 3 590 zł.
Do wynagrodzenia zasadniczego przysługuje: dodatek stażowy (wynoszący po 5 latach pracy 5 proc. miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
- Dodatek ten wzrasta o 1 proc. za każdy kolejny rok pracy, aż do osiągnięcia 20 proc. miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego - dodaje Agnieszka Muchla-Łagosz. - Przysługuje także dodatek za pracę w godzinach nocnych. Do podstawowego wynagrodzenia dochodzą także nagrody okresowe, dodatkowe wynagrodzenia roczne tzw. „13-sta” pensja, świadczenia socjalne.
Praca na stanowisku operatora numerów alarmowych polega na:
- pełnieniu dyżurów w systemie zmianowym;
- przyjmowaniu i rejestrowaniu w dedykowanym systemie teleinformatycznym zgłoszeń przychodzących na numer alarmowy 112 oraz inne numery alarmowe zgodnie z przyjętymi procedurami;
- prowadzeniu rozmów telefonicznych (również w językach obcych) z osobami zgłaszającymi, w celu uzyskania informacji niezbędnych do podjęcia działań przez podmioty ratownicze;
- przekazaniu, gdy zachodzi taka potrzeba, zgromadzonych danych drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, a w uzasadnionych przypadkach wraz z przekierowaniem połączenia telefonicznego, zgodnie z kwalifikacją zgłoszenia, do policji, Państwowej Straży Pożarnej, dysponentów zespołów ratownictwa medycznego lub do podmiotów, których numery telefoniczne są obsługiwane w ramach systemu;
- odbieraniu potwierdzeń przyjęcia zgłoszenia przez właściwych dyspozytorów oraz przekazywaniu osobom zgłaszającym informacji o przekazaniu zgłoszenia do odpowiedniego podmiotu ratowniczego;
- współpracy z dyżurnymi stanowisk kierowania Państwowej Straży Pożarnej, policji, dyspozytorami Państwowego Ratownictwa Medycznego oraz lekarzem koordynatorem ratownictwa medycznego i dyżurnym Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, w celu realizacji bieżących działań ratowniczych;
- współdziałaniu z innymi centrami powiadamiania ratunkowego oraz utrzymywaniu łączności i wymiany informacji, za pośrednictwem dostępnych środków teleinformatycznych, w zakresie niezbędnym do skutecznego prowadzenia działań przez podmioty i służby ratownicze.
Zobacz również:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?