Szczecin. Czeka nas decydujący przegląd torów

(JASZ)
Dziś na Komisji ds. Gospodarki Komunalnej, Rewitalizacji i Ochrony Środowiska rozmawiali o torowisku między mostem Długim a Basenem Górniczym.

W piątek odbędzie się decydujący przegląd torowiska. Jeżeli nie będzie przeciwwskazań to tramwaje będą jechały z prędkością sprzed awarii, a więc więcej niż 40 kilometrów na godzinę. Wykonawca remontu torowiska wyjaśnił, co było przyczyną pękania spawów.

- Jednoznacznej przyczyny nie ma. Podwykonawca prac robiąc w pośpiechu nie dotrzymał reżimu technologicznego. Nie trzeba było gonić z terminem i spawać w wysokich temperaturach - wyjaśniał Marcin Konarzewski, prezes Energopolu Szczecin S.A.
Ale to nie koniec zmartwień. Nie wiadomo jak większa liczba łączeń szyn (spawów na torach przybyło po naprawach) wpłynie na trwałość torowiska. - Decydujący będzie okres zimy - przyznał Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie. Wiadomo, że spawanie termitem nie wpłynie na jakość podróży tramwajami. Radni spytali też o wysokość kar nałożonych na Energopol Szczecin za awarię torowiska. Firma otrzymała 600 tysięcy złotych kary za niedotrzymanie terminu naprawy szyn i poniosła koszty uruchomienia komunikacji zastępczej: 400 tysięcy złotych.

Zobacz także: Trwa naprawa torowiska w Szczecinie

2. PZU Maraton Szczeciński za nami. Wygrali Paweł Kosek i Ew...

Gs24.pl

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

z
zeo

"Jednoznacznej przyczyny nie ma. Podwykonawca prac robiąc w pośpiechu nie dotrzymał reżimu technologicznego. Nie trzeba było gonić z terminem i spawać w wysokich temperaturach - wyjaśniał Marcin Konarzewski, prezes Energopolu Szczecin S.A"
Czy prezes firmy E. z głupim na główę się zamienił mówiąc, że przyczyny takiego stanu rzeczy "nie ma" - jego podwykonawca mówiąc wprost spie----lił spawy i tyle. Od technologii wykonania są fachowcy, nadzór inwestorski - skoro terminy były za krótki trzeba było negocjować, a nie popelinę odwalać. Jedyne wyjście to wymiana torowiska na koszt Energopolu i odszkodowanie dla miasta.

Po czymś takim to firma powinna byc skończona - to partacze nie fachowcy!!! 

A swoją droga to nadzór inwestorski tez dal ciała skoro pozwolono na roboty spawalnicze w takich warunkach pogodowych.

 

W
Wieslaw

Drodzy wlodarze miasta.... jak nie chcecie iś do pierdla to musicie wymagac wymiany celgo torowiska

 

To jest bardziej niz pewne ze tam dojdzie do tragedi... predzej czy pozniej

Oby tylko nikt nie zginol , oby zakonczylo sie to na rannych

 

p
pasazer

Przecież ta firma Energopol zleciła ekspertyzę za która sama zapłaciła dużo kasy więc jaki mołgby byc inny wynik jeśli nie pozytywny? jawna kpina, a tory się rozlecą za kilka lat, no ale jak to zawsze u nas winnych nie ma, w zditm także i tak jakoś to będzie kolejne 20 lat,jak tam maty 3D i system informacji miejskiej który co chwilę nie działa zarówno w autobusach jak i na przystankach.

J
Jan

w tym kraju to patologia rzadzi przetargami.wygrywa firma "x" a faktycznym wykonawca jest piąty podwykonawca ,który zbiera ludzi z okolicznych wiosek i w stanie upojenia alkoholowego ci ludzie wykonuja wszystkie prace

a
andi

tory nie są dobrze zgrzewane powinny być zgrzewane w bardzo wysokiej temperaturze a nie spawane spawarką na 220v  niech sobie wejdą na te stronke spawalnictwo  i poczytają jak powinno się to zrobić

 

G
Gość

Kiedys z ciekawości mierzyłem prędkość SST i to powinno być 70 km/h. Jestem ciekawy czy koś się na to odważy. Po poprawieniu spawów tyle jechał, teraz niestety zwolnił.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3