Szczecin: Bilet przez sms mało popularny

Maciej JaniakZaktualizowano 
Papierowy bilet wciąż jest bardziej popularny niż elektroniczny.
Papierowy bilet wciąż jest bardziej popularny niż elektroniczny. Marcin Bielecki
Od kilkunastu do kilkudziesięciu osób płaci codziennie telefonem komórkowym za przejazd tramwajem lub autobusem. - To niewiele - przyznaje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, ale nie skreśla na razie dalszego korzystania z usługi moBilet.

Trochę zachodu

Trochę zachodu

Żeby płacić komórką za przejazd trzeba zarejestrować się w systemie moBILET (raz i za darmo) na stronie internetowej www.mobilet.pl. Po zarejestrowaniu, użytkownik ma do wyboru dwa sposoby rozliczeń:
d forma przedpłaty na rachunek bankowy systemu (tzw. prepaid) - pasażer kupuje bilety do wartości wpłaconych środków.
- automatyczne obciążenie rachunku bankowego pasażera - pasażer, jako formę rozliczenia wybiera opcję automatycznego obciążenia swojego konta bankowego.

Zamiast biegać do kiosku, od kilku miesięcy można wsiąść do tramwaju bez papierowego dokumentu do kasowania. Wystarczy wysłać esemesa, którym płaci się za przejazd. Na komórkę wraca bilet w formie elektronicznej. Wszystko dzięki usłudze moBilet.

Niestety, statystyki pokazują, że pasażerowie szczecińskiej komunikacji niechętnie korzystają z usługi.

- Widziałem ogłoszenie w tramwaju - mówi Piotr Lesik, który pracuje w Szczecinie. - Tak się składało, że zawsze miałem bilet papierowy. Obiecuję, że spróbuję choć raz zapłacić komórką. Z ciekawości.

Sprzedaż e-biletów jest niewielka. Liczba osób korzystających z tego sytemu waha się od od kilkunastu do kilkudziesięciu w ciągu dnia. Na przykład 5 maja 16 osób kupiło 22 bilety, płacąc esemesem. Od 19 stycznia do 7 maja pasażerowie kupili 3953 bilety za ponad 8,5 tys. zł. Najlepiej sprzedają się bilety 20-minutowe, normalne. Na drugim miejscu są ulgowe "dwudziestominutówki".

Testowanie systemu zakończy się w połowie lipca. Czy pozostanie do usług pasażerów - na razie nie wiadomo.

- Nie zapadły jeszcze decyzje co dalej - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Naszym zdaniem, pomimo niewielkiej sprzedaży, taka usługa jest potrzebna i spełniła otrzymywane od wielu lat postulaty pasażerów. Z założenia nie miała ona zwiększać sprzedaży, a zwiększać dostępność do miejsc zakupu biletów komunikacji miejskiej.

Poza pierwszymi problemami z rejestracją i kilkoma sygnałami o braku otrzymania potwierdzenia zakupu, usługa się sprawdziła.

- Mamy jedną skargę pasażera o zakupie biletu w systemie, którego nie był w stanie okazać podczas kontroli. Wyjaśniamy, czy pasażer jest w tym systemie w ogóle zarejestrowany. Nie odnotowaliśmy też żadnej próby oszustwa.

Właśnie planowana jest akcja reklamowa moBiletu, co ma przyczynić się do wzrostu zainteresowania nim.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
ad

A jak jedziemy z rodziną, to każdy musi mieć swoją komórkę i w niej wykupiony bilet. Z opisu aplikacji nie wynika bowiem, żeby można było w jednym telefonie wykupić kilka różnych (normalny, ulgowy) biletów na raz.

D
Dorka

autorzy tego pomysłu zapomnieli, że nie każdy ma internet w telefonie. No i nie wiem dlaczego bilet ten kosztuje drożej niż normalnie w kiosku. Trzeba zapłacić dodatkowo za połączenie z internetem. warto pomyślec o zwykłym sms-ie i obnizeniu ceny tak aby koszt takiego biletu + wysłania sms-a nie przewyzszał ceny kioskowej (A moze nawet powinien być nieco tańszy???) Pozdrawiam

~Ktoś~

Acha... chciałem sobie usunąć konto, ale chyba nie to klilknąłem i wyskoczyło mi takie coś:

Pana/Pani konto użytkownika zostało dezaktywowane. Aby ponownie zaktywować konto, proszę skątaktować się z infolinią.

~Ktoś~

Jakby wprowadzili normalne płatności internetowe (online, a nie z czekaniem x dni na przelew) to może było by większe zainteresowanie. Na początku byłem mocno zainteresowany taką formą "kasowania" biletów, odstraszają mnie skomplikowane płatności.

b
basik

Popularny tel SE t630, iphone, se k550 niekompatybilny - odechciewa się kombinacji jeśli istnieje zagrozenie, że tel nie wyswietli mi biletu podczas kontroli... Dlaczego nie można płacić sms'em?

M
Makraw

Czy autor tego artykuły sprawdził w praktyce jak kupuje się bilet ?
Jeżeli uda mu się zakup biletu przez SMS to będę bardzo zdziwiony.
Nie ma czegoś takiego jak zakup biletu przez SMS. Ten artykuł,
a w szczególności tytuł wprowadza ludzi w błąd.

Ze strony moBilet.pl czytamy:
moBILET to nowoczesna platforma umożliwiająca rozliczanie faktycznego
czasu parkowania oraz przejazdów komunikacją miejską za pomocą telefonu
komórkowego. System działa we wszystkich sieciach komórkowych.
Korzystając z usług moBILET nie musisz nigdzie dzwonić, wysyłać SMS-ów,
wpisywać kodów ani kupować żadnych zdrapek czy identyfikatorów.
Wystarczy Ci telefon z dostępem do Internetu i obsługą programów Java.

I to by było na tyle.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3