Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecin: Bilet przez sms mało popularny

Maciej Janiak
Papierowy bilet wciąż jest bardziej popularny niż elektroniczny.
Papierowy bilet wciąż jest bardziej popularny niż elektroniczny. Marcin Bielecki
Od kilkunastu do kilkudziesięciu osób płaci codziennie telefonem komórkowym za przejazd tramwajem lub autobusem. - To niewiele - przyznaje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, ale nie skreśla na razie dalszego korzystania z usługi moBilet.

Trochę zachodu

Trochę zachodu

Żeby płacić komórką za przejazd trzeba zarejestrować się w systemie moBILET (raz i za darmo) na stronie internetowej www.mobilet.pl. Po zarejestrowaniu, użytkownik ma do wyboru dwa sposoby rozliczeń:
d forma przedpłaty na rachunek bankowy systemu (tzw. prepaid) - pasażer kupuje bilety do wartości wpłaconych środków.
- automatyczne obciążenie rachunku bankowego pasażera - pasażer, jako formę rozliczenia wybiera opcję automatycznego obciążenia swojego konta bankowego.

Zamiast biegać do kiosku, od kilku miesięcy można wsiąść do tramwaju bez papierowego dokumentu do kasowania. Wystarczy wysłać esemesa, którym płaci się za przejazd. Na komórkę wraca bilet w formie elektronicznej. Wszystko dzięki usłudze moBilet.

Niestety, statystyki pokazują, że pasażerowie szczecińskiej komunikacji niechętnie korzystają z usługi.

- Widziałem ogłoszenie w tramwaju - mówi Piotr Lesik, który pracuje w Szczecinie. - Tak się składało, że zawsze miałem bilet papierowy. Obiecuję, że spróbuję choć raz zapłacić komórką. Z ciekawości.

Sprzedaż e-biletów jest niewielka. Liczba osób korzystających z tego sytemu waha się od od kilkunastu do kilkudziesięciu w ciągu dnia. Na przykład 5 maja 16 osób kupiło 22 bilety, płacąc esemesem. Od 19 stycznia do 7 maja pasażerowie kupili 3953 bilety za ponad 8,5 tys. zł. Najlepiej sprzedają się bilety 20-minutowe, normalne. Na drugim miejscu są ulgowe "dwudziestominutówki".

Testowanie systemu zakończy się w połowie lipca. Czy pozostanie do usług pasażerów - na razie nie wiadomo.

- Nie zapadły jeszcze decyzje co dalej - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Naszym zdaniem, pomimo niewielkiej sprzedaży, taka usługa jest potrzebna i spełniła otrzymywane od wielu lat postulaty pasażerów. Z założenia nie miała ona zwiększać sprzedaży, a zwiększać dostępność do miejsc zakupu biletów komunikacji miejskiej.

Poza pierwszymi problemami z rejestracją i kilkoma sygnałami o braku otrzymania potwierdzenia zakupu, usługa się sprawdziła.

- Mamy jedną skargę pasażera o zakupie biletu w systemie, którego nie był w stanie okazać podczas kontroli. Wyjaśniamy, czy pasażer jest w tym systemie w ogóle zarejestrowany. Nie odnotowaliśmy też żadnej próby oszustwa.

Właśnie planowana jest akcja reklamowa moBiletu, co ma przyczynić się do wzrostu zainteresowania nim.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński