System spełnił już swoją rolę i można go wygaszać. Ścieżki zamiast roweru miejskiego w Szczecinie

Oskar Masternak
Oskar Masternak
- Opowiadamy się za stopniową likwidacją roweru publicznego w takim kształcie jak obecnie i przeznaczeniem zaoszczędzonych środków na inwestycje trwałe związane z aktywnym transportem - uważają członkowie stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Stanowisko cyklistów może wydawać się niedorzeczne, skoro jednym z celów stowarzyszenia jest „popularyzacja roweru jako przyjaznego dla środowiska środka transportu oraz idealnego środka codziennego transportu”, w co wpisuje się sieć roweru miejskiego.

ZOBACZ TEŻ:

Jednak Rowerowy Szczecin dokładnie tłumaczy, że istnienie drogiego w utrzymaniu systemu nie przekłada się na zmianę przyzwyczajeń transportowych mieszkańców naszego miasta.

Trwa głosowanie...

Więcej ścieżek rowerowych zamiast roweru miejskiego w Szczecinie?

Więcej ścieżek rowerowych zamiast roweru miejskiego w Szczecinie?

gs24

- Nie negujemy tego, że rower publiczny odegrał znaczącą rolę w propagowaniu idei roweru jako środka transportu. Był to ważny etap, który jednak warto zakończyć.Sugerujemy stopniowe wygaszanie roweru - proponuje Rowerowy Szczecin, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na budowę nowych dróg rowerowych, które połączyłyby istniejące fragmenty.

W stanowisku poruszono również stan techniczny jednośladów.

- Rozklekotany, skrzypiący rower nie daje przyjemności z jazdy oraz może być niebezpieczny dla samego użytkownika - uważają aktywiści.

ZOBACZ TEŻ:

Niemal w tym samym momencie spółka Nieruchomości i Opłaty Lokalne rozpisało przetarg na zakup nowych pojazdów oraz na zakup części zamiennych.

- Nominalnie system składa się z ponad 700 rowerów, ale na przykład w październiku 2019 roku średnia dzienna liczba rowerów na ulicach (czyli bez serwisowanych, remontowanych, kradzionych itp.) wyniosła 481 - informuje Anna Szotkowska, zastępca prezydenta miasta.

Rowerowy Szczecin zwraca również uwagę na brak planu rozwoju i przypadkowość powstawania nowych stacji.

- Początkowo sieć roweru miejskiego była prezentowana przez Urząd Miasta jako uzupełnienie systemu transportu publicznego, w toku rozbudowy systemu i decyzji o lokalizacji kolejnych stacji funkcja ta uległa dezintegracji, a rower publiczny zaczął służyć głównie jako środek rekreacji. Pytanie o funkcję wydaje się kluczowe, gdyż każdy projekt powinien zaczynać od jej określenia. Kształt czy model funkcjonowania systemu powinien bezpośrednio wynikać z postawionego celu. Dla celów transportowych potrzebne są inne lokalizacje i gęstość stacji, ilość rowerów, ich wyposażenie - zauważa Rowerowy Szczecin.

Szczecin: W rowerze miejskim pękły widełki... podczas jazdy....

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 lutego, 10:26, Gość:

Jeśli "inwestycje trwale związane z aktywnym transportem" mają tak jak dotychczas polegać na zmniejszaniu przepustowości ulic żeby namalować na jezdni pas dla rowerów to jestem zdecydowanie przeciwny. To jest totalny absurd a pomysłodawcy tego debilizmu powinni trafić za kratki.

O to to to, dokładnie tak. Malowanie pasów na jezdni to nie jest ścieżka rowerowa. Takie rozwiązania sprawdzają sie w miejscach gdzie jest spokojny ruch i nie ma możliwości budowy normalnej ścieżki. Spoko s te kontrapasy w śródmieściu, bo przynajmniej rowerzysta widzi samochody z naprzeciwka, w przeciwieństwie do durnych pasów ulicznych dla rowerów zgodnych z kierunkiem jazdy, gdzie kierowcy najeżdżają na plecy rowerom a ci ich nie mogą zobaczyć

G
Gość

Jeśli "inwestycje trwale związane z aktywnym transportem" mają tak jak dotychczas polegać na zmniejszaniu przepustowości ulic żeby namalować na jezdni pas dla rowerów to jestem zdecydowanie przeciwny. To jest totalny absurd a pomysłodawcy tego debilizmu powinni trafić za kratki.

S
Szczecinianin

A może by tak zmniejszyc ilość do 500 i zmieniać obecne rowery na te co mają w Poznaniu!!

Tam można niektóre rowery odstawić w każdym miejscu bo każdy rowerek jest wyposażony w osobna klawiaturę oraz nadajnik GPS i po zakończonej jeździe odstawiamy gdzie chcemy a na mapie widać gdzie są rowerki i każdy może śmiało wypożyczyć/zarezerwować/jechać dalej danym rowerem! Fakt trzeba by na początek zwiększyć opłaty za godzinę i np zmniejszyc darmowe 20 min do 10min a kasa zaczęła by płynąć szybciej :)

Taki ja mam pomysł a i na ścieżki też by znalazły się fundusze tak po roku lub dwóch? :)

G
Gość

Skoro system jest drogi to zamiast likwidacji niech zrobią trochę większe opłaty, dzięki temu nie byłoby tylu rozklekotanych rowerów, bo za darmo młodzież niestety nie szanuje.

T
Tadek
12 lutego, 20:30, Gość:

Rower miejski, a raczej jego użytkownicy stanowią poważne zagrożenie dla pieszych i dla pozostałych "niemiejskich" rowerzystów. Mi o wiele lepiej jeździ się zimą, gdy jest chłodno i deszczowo, niż latem, gdy trzeva uważać żeby jakiś "miszcz" nagle nie wymusił pierszeństwa

Miszcz swojego lowelku wyjazd za miasto z tym twym szrotem

J
Juras
12 lutego, 20:32, Gość:

Rowerami miejskimi jezdza glownie pijani studenci po weekendowych imprezach. Do likwidacji

Do likwidacji buhahaa co za komuh

G
Gość

Rowery miejskie spełniają jedna ważna funkcję: można nimi się przemieszczać bez korków i pozostawić w miejscu do tego przeznaczonym nie martwiąc się o kradzież. Tego własny rower nie zastąpi. Ponadto osoby które dojeżdżają do miasta np. samochodem po likwidacji rowerów miejskich musiałyby wozić codziennie własne rowery co z kolei zakrawa na absord lub jak delikatnie mówiąc jest mało prawdopodobne.

G
Gość
12 lutego, 20:30, Gość:

Rower miejski, a raczej jego użytkownicy stanowią poważne zagrożenie dla pieszych i dla pozostałych "niemiejskich" rowerzystów. Mi o wiele lepiej jeździ się zimą, gdy jest chłodno i deszczowo, niż latem, gdy trzeva uważać żeby jakiś "miszcz" nagle nie wymusił pierszeństwa

słoma zawsze z butów wyjdzie, nawet na rowerze, nawet zimą

G
Gość

Rower miejski, a raczej jego użytkownicy stanowią poważne zagrożenie dla pieszych i dla pozostałych "niemiejskich" rowerzystów. Mi o wiele lepiej jeździ się zimą, gdy jest chłodno i deszczowo, niż latem, gdy trzeva uważać żeby jakiś "miszcz" nagle nie wymusił pierszeństwa

G
Gość

Niestety ale wybudowanie bezpiecznej ścieżki rowerowej ( a nie namalowanie jej na istniejącej drodze wskutek czego ulega ona zwężeniu dla kierowców ) jest inwestycją dość kosztowną i nie wszędzie da się takowe zrobić !!! Dużo ludzi korzysta z roweru miejskiego , nie każdy ma rower ( trzeba mieć miejsce gdzie można go bezpiecznie trzymać) i jest to wygodne ...

G
Gość

Zgadzam się z wypowiedzią "pik". Rower miejski ma służyć właśnie temu, żeby podjechać np do sklepu, po dziecko di szkoły czy poprostu gdzieś podjechać. Nie odpalać auta. Jest zwłaszcza dla tych, którzy nie mają swojego roweru bo np. nie mają gdzie go trzymać. A tzw "prawdziwi rowerzyści" (czyt. snoby) niech sobie jeżdżą po torze kolarskim.

S
SzczecinianinOdUrodzenia

Rowery miejskie pokazały, że tak naprawdę jeśli szczecinianom na czymś zależy rowerowo to na rekreacji i tam powinny być działania, a nie na paraliżowanie miejskiego Szczecina dla osób dowożących dzieci do szkół, z zakupami itp.

J
Janusz

Zamiast nowych ścieżek itp należy zacząć egzekwować zakaz parkowania na ścieżkach rowerowych czy trawnikach. Walić takie mandaty, żeby bydło się nauczylo, ze ścieżką jest dla rowerów, a nie durnia z wąsem

S
Szczecinianin

Kto wogole traci energie na upublicznianie takich informacji...

T R A G E D I A

moim zdaniem nalezy rozwazyc rozwiazanie tego stowarzyszenia

G
Gość

Stan techniczny rowerów przy olbrzymich kosztach jest fatalny, powinien być zlikwidowany!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3