Po wcześniejszych doniesieniach, że Niemcy blokują unijną dotację dla Polski na gazoport, przedstawiciele spółki Gaz-System (właściciel spółki Polskie LNG) zapewnili, że finansowanie terminalu zamyka się nawet bez unijnych pieniędzy.
Budowa terminalu LNG została uznana przez Rząd RP za strategiczną inwestycję dla bezpieczeństwa energetycznego kraju. Terminal LNG powstanie w Świnoujściu na terenie przeznaczonym pod rozwój portu.
Gazoport będzie mógł przyjąć do 5 mld metrów sześciennych gazu ziemnego rocznie, z możliwością rozbudowy do 7,5 mld metrów sześciennych. Budowa terminalu LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja nie tylko w Polsce, ale i naszej części Europy.
Terminal zbuduje konsorcjum Saipem S.p.A. (Włochy) - Saipem SA (Francja) - Techint Compagnia Technica Internazionale S.p.A. (Włochy) - Snamprogetti Canada Inc. (Kanada) - PBG SA (Polska) - PBG Export Sp. z o.o. (Polska). Wartość umowy pomiędzy konsorcjum a spółką Polskie LNG wynosi prawie 3 mld złotych brutto.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?