Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Świnoujście: Cięcia zamiast podwyżek

Anna Miszczyk
Zmiany nie obejmą linii 7.
Zmiany nie obejmą linii 7. Anna Miszczyk
Mieszkańcy wysyłają swoje uwagi do planowanych od kwietnia zmian w komunikacji miejskiej. Przedsięwzięcie, do którego szykuje się Komunikacja Autobusowa, ma dać firmie oszczędności.

1 kwietnia wejdą w życie zmiany w organizacji linii autobusowych. Połączone zostaną linie 3 i 6. Powstanie nowa linia "0". Inaczej oznaczone zostaną przystanki. Komunikacja Autobusowa czeka na opinie mieszkańców. Można je przysyłać pod internetowy adres e-mailem: [email protected] Wysłano już około 15 propozycji. W połowie lutego, firma, która przeprowadzała analizę komunikacji autobusowej w Świnoujściu, zbierze wszystkie opinie. Ze wstępnych ustaleń Kazimierza Reimusa, dyrektora Komunikacji Autobusowej wynika, że około połowa zgłoszonych uwag wynika z niechęci pasażerów do zmian. Połowa będzie zaś przeanalizowana. Dziś nie wiadomo jeszcze, czy także wykorzystana.

- Zmiany są podyktowane przesłankami ekonomicznymi - mówi dyrektor. - Dadzą nam około 10 procent oszczędności.

Około 80 tys. zł, które Komunikacja w ten sposób uzyska, ma być przeznaczone na pokrycie kosztów utrzymania spółki.

- W innych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Poznań, drożeją bilety za przejazd - mówi Kazimierz Reimus. - U nas, w Świnoujściu na razie nie, ale musimy gdzieś szukać pieniędzy.

Planowane zmiany dadzą też oszczędności w zatrudnieniu. Odejdzie trzech kierowców na całych etatach (dwóch - na emeryturę, trzeci prawdopodobnie na rentę, bo jest chory). Spółka zatrudnia też kierowców na czasowe umowy (i niecałe etaty), które wygasną. Równocześnie przewiduje zatrudnianie pracowników do obsługi nowej zajezdni.

Komunikacja Autobusowa potrzebuje pieniędzy na spłatę rat kredytu zaciągniętego na budowę zajezdni (3 mln 300 tys. zł). Sporo wydaje na serwisowanie nowej bazy (przeglądy obiektu, sprawdzanie bram wyjazdowych, odśnieżanie dachów itp.)

Od kilku miesięcy nie rosną koszty paliwa. Dyrektor spodziewa się jednak podwyżek cen w sezonie.

Kazimierz Reimus mówi, że nie przewiduje wzrostu płac pracowników KA. Średnie wynagrodzenie w spółce to 3400 zł brutto.

Wrocławska firma Trako przeprowadziła badania, które miały pokazać, które linie są najbardziej obłożone, a gdzie autobusy jeżdżą niemal puste. Przepytano też pasażerów. Na podstawie wyników badań opracowano koncepcję zmian tras linii autobusowych na lewobrzeżu Świnoujścia. Ma to ułatwić życie mieszkańcom i turystom, ale też przynieść oszczędności.

Badania wykazały, że autobusy linii nr 2 nie są w pełni wykorzystane. Od kwietnia ich trasa zostanie wydłużona z osiedla Zachodniego do Wydrzan. W ten sposób z ogrodów działkowych będzie można dojechać "dwójką" na os. Zachodnie, Matejki, do Śródmieścia i na przystań promową. Nie zmieni się trasa "dwójki" pomiędzy osiedlem Zachodnim a Kapitanatem.

Zniknie linia nr 3. Zastąpią ją wspomniana linia nr 2 oraz nowa nr 0.

Autobus linii nr 6 po dotarciu do ul. Wielkopolskiej (od strony Posejdonu), będzie jechał przez ul. Grunwaldzką w kierunku promu. Z powrotem również rozpocznie bieg z promu, dalej pojedzie przez Grunwaldzką do os. Zachodniego, a następnie już obecną trasą. Uzyskana zostanie w ten sposób trasa o swoistym okólnym charakterze: w obie strony z Kapitanatu Portu przez Dzielnicę Nadmorską, os. Posejdon, os. Zachodnie, ul. Grunwaldzką do Kapitanatu Portu. Z uwagi na kształt przebiegu tej trasy, linia ta będzie nosić oznaczenie 0 (zerówka). Nowa linia stanowić będzie zatem połączenie tras linii nr 3 i 6) d

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński