Świnoujście: 21 września rusza UBB

Hanna lachowska
Handlowcy z targowiska przy kolejce UBB mówią, że mijający sezon letni był wyjątkowo słaby. Niektórzy wierzą, że sytuację zmieni uruchomienie kolejki.
Handlowcy z targowiska przy kolejce UBB mówią, że mijający sezon letni był wyjątkowo słaby. Niektórzy wierzą, że sytuację zmieni uruchomienie kolejki. Sławek Ryfczyński
O 4.18 będzie odjeżdżał pierwszy pociąg UBB ze Świnoujścia do Niemiec. Handlowcy z pobliskiego targowiska liczą na przyjazd klientów z Niemiec.

Oficjalne otwarcie jest 20 września. Ale tylko dla VIP-ów. Regularne kursy kolej rozpocznie następnego dnia.

Z podziałem na strefy

Zgodnie z obowiązującym teraz, letnim rozkładem jazdy, do 5 października od godziny 9.05 pociąg będzie kursował co pół godziny. Wcześniejsze co godzinę.

Ceny biletów podzielone są na strefy (w kilometrach). Nie wiadomo jeszcze, czy Niemcy dołączą Świnoujście do pierwszej strefy obowiązującej w tej chwili od Ahlbeck, czy też stworzą nową. Jeśli dołączą, to bilet na przykład do stacji przy Termach Bałtyckich (popularny kompleks basenów) będzie kosztował 1,5 euro dla dorosłego i 0,75 dla dziecka. na drugi koniec wyspy Uznam do Wolgastu - 8 euro.

Ze Świnoujścia do Berlina

Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz cieszy się, że kolej wreszcie rusza. Ubolewa tylko, że przez biurokrację na jej uruchomienie trzeba był tak długo czekać. Tory gotowe były już bowiem w marcu tego roku.

Jak mówi prezydent, połączenie kolejowe z Niemcami to dodatkowa atrakcja dla turystów spędzających czas w Świnoujściu, ale nie tylko.

- Liczę, że w naszym mieście będzie mniej samochodów, bo część Niemców, którzy teraz przyjeżdżają autami, wybierze kolejkę - dodaje prezydent.

Dla świnoujścian kolejka ma dodatkowy atut. Chcąc dotrzeć do Berlina nie muszą jechać już dalszą drogą przez Szczecin.

- Krócej i szybciej będzie UBB z przesiadką w Wolgaście - mówi prezydent.

Handlowcy podzieleni

Część handlowców z targowiska tuż przy kolejce liczy, że pociąg przywiezie im więcej klientów.

- Zastanawiam się nawet, czy nie wynająć stoiska bliżej samej stacji, na której będzie zatrzymywał się pociąg - mówi pan Tomek.

Inni nie wierzą, że klientów będzie więcej. Jako przykład podają wejście Polski do strefy Schengen i otwarcie granicy.

- Wszyscy liczyliśmy, że Niemców będzie u nas więcej. A tak się nie stało - mówi pani Maria. - Tyle tylko, że teraz mogą do nas przyjechać samochodem i więcej kupić, bo nie muszą już dźwigać do granicy.

Dla handlowców ważniejsza od kolejki jest cena euro.
- Jak euro będzie dalej tak nisko stało, to Niemcy będą coraz mniej u nas kupować. Coraz mniej im się opłaca - opowiada Zygmunt Wiciak.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
artur
W dniu 05.09.2008 o 11:04, Wład napisał:

A po kiego grzyba nam następna linia kolejki? Najpierw sprawdzić trzeba rentowność obecnej linii. Opowiadanie banialuków o jeżdżeniu do Berlina i na lotnisko to jedno a rentowność linii i rzeczywista ilość mieszkańców Świnoujścia w pociagu, to drugie. Na razie wygląda na to , że UBB załatwia swoje interesy naszym kosztem, w tym kosztem ekologicznym: po co mają u siebie wycinać las, naruszać stosunki wodne, hałasować - jeśli my pozwalamy robić to u nas. Dla mnie szczytem głupoty jest przcięcie miasta na pół, zbudowanie wału, bez możliwości przejazdu dla samochodów a to już jest uciążliwe dla nas mieszkańców i nie uzasadnione utrudnienie komunikacyjne. Przecież można było legalnie zobowiązać inwetora (UBB) do zrobienia conajmniej dwóch przejazdów.



i mają rację misiu kudłąty, potrafią trzepać kasioręa my oatrzymy jak cielęta jak na anszych turystach robią szmal np. tzw. linia europejska-tylko ona podjerzdza pod promenadę i obskakuje wszystekie niemieckie kurorty, a nasze MPK nawet nie ejstw stanie swotrzyć sensowsnego rozkładu jazdy do granicy, Na morze też wypływajątylkie niemieckie Adlery- a my stoimi i narzekamy. NIKT nam nie bronił pływaćjako pierwsi z naszych portów i jeżdzićnasząkoleją do niemiec.
W
Wład
A po kiego grzyba nam następna linia kolejki? Najpierw sprawdzić trzeba rentowność obecnej linii. Opowiadanie banialuków o jeżdżeniu do Berlina i na lotnisko to jedno a rentowność linii i rzeczywista ilość mieszkańców Świnoujścia w pociagu, to drugie. Na razie wygląda na to , że UBB załatwia swoje interesy naszym kosztem, w tym kosztem ekologicznym: po co mają u siebie wycinać las, naruszać stosunki wodne, hałasować - jeśli my pozwalamy robić to u nas. Dla mnie szczytem głupoty jest przcięcie miasta na pół, zbudowanie wału, bez możliwości przejazdu dla samochodów a to już jest uciążliwe dla nas mieszkańców i nie uzasadnione utrudnienie komunikacyjne. Przecież można było legalnie zobowiązać inwetora (UBB) do zrobienia conajmniej dwóch przejazdów.
N
Nika
Do lotniska w Garz zostanie zbudowana odnoga do 2010 r. i przybędzie kolejna stacja wraz z budynkiem stacyjnym i peronami w okolicach ul. Bałtyckiej zaś do Karnin budowa jest rozplanowana w latach 2012-2015. W związku z tym lotnisko w Garz przygotowuje rozszerzenie swej oferty lotów, pozatym byłam tam niedawno i obsługa już nawet mówi łamaną polszczyzną
~edek~
Słyszałem już na tum forum opinie, że dzięki UBB ludzie ze Świnoujścia nie będą już jeździć do Szczecina tylko do Berlina i latać będą z Garzu a nie z Goleniowa ale żeby prezydent takie głupoty wygadywał? Zanim UBB pojedzie przez Karnin sporo jeszcze wody się w Świnie cofnie.
m
mieszkaniec
No oczywiście, że tak. 4.5h jazdy a cena 40 euro. Lepiej jechać emilbusem do szczecina a stamtąd Berlinią do Berlina - też 4.5h ale o połowę taniej.
J
Jan
Pomysł na jeżdżenie kolejką do Berlina jest lekko nienormalny, proszę popatrzyć na mapę i zobaczyć na czas jazdy. Szybciej jest busem lub samochodem.
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie