Swing jest za długi. Trzeba przebudować przystanki

ANDRZEJ KUS
Swing ma ponad 31 metrów. Jest znacznie dłuższy od swoich poprzedników. Gdy zatrzymuje się na Bramie Portowej - ostatnie drzwi prowadzą pasażerów na torowisko. Ma to się zmienić.
Swing ma ponad 31 metrów. Jest znacznie dłuższy od swoich poprzedników. Gdy zatrzymuje się na Bramie Portowej - ostatnie drzwi prowadzą pasażerów na torowisko. Ma to się zmienić. Marcin Bielecki
Szczecin W pierwszej kolejności przystanki tramwajowe mają zostać przebudowane na Bramie Portowej. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że są za krótkie - mówi Zbigniew Grzeszczuk ze spółki Tramwaje Szczecińskie. - Po przebudowie będą miały 65 metrów.

Swingi, czyli tramwaje niskopodłogowe, które od kilku tygodni jeżdżą po , wyglądają imponująco. Nie przypominają tych, które do tej pory jeździły po naszych torowiskach. Możemy je spotkać na trasie "siódemki", prowadzącej z Basenu Górniczego na Krzekowo. Okazuje się jednak, że miasto wciąż nie jest odpowiednio przygotowane do ich obsługi.

- Tramwaje nie mieszczą się przy przystankach - alarmuje nasz Czytelnik. - Taką sytuację możemy zauważyć między innymi na Bramie Portowej, gdy "siódemka" jedzie na Krzekowo. Ostatnie drzwi zawsze prowadzą na torowisko, nie na chodnik. Nie jest to bezpieczne. Należałoby jak najszybciej przystosować przystanki do komunikacji miejskiej, bo może komuś stać się krzywda. Chwila nieuwagi, motorniczy otworzy ostatnie dni, ktoś wybiegnie wprost pod podjeżdżający tramwaj.

Nowoczesne Swingi rzeczywiście są znacznie większe od swoich poprzedników. Składają się z pięciu członów. Ich szerokość to 2,4 metra. Największy problem stanowi jednak długość, która wynosi 31,82 metra. Sprawdziliśmy i sytuacja się potwierdziła. Za każdym razem, gdy tramwaj podjechał na Bramę Portową - drzwi prowadziły na torowisko. Pasażerowie najczęściej decydowali się na wyjście innymi.

Ostatnie pozostawały zamknięte. Zapytaliśmy w spółce Tramwaje Szczecińskie o to, czy planowana jest przebudowa przystanków, które nie są odpowiednio przystosowane dla nowych nabytków miasta.

- Perony przystankowe na Bramie Portowej będą przebudowywane przy modernizacji torowiska wraz siecią trakcyjną w ramach przebudowy węzła Brama Portowa - poinformował nas kierownik działu techniczno inwestycyjnego Zbigniew Grzeszczuk. - Rozpoczęcie inwestycji planujemy w pierwszej połowie tego roku. Jest to uzależnione od uzyskania przez wykonawcę robót pozwolenia na budowę.
W tym czasie przebudowie nie zostaną poddane inne przystanki.

- Spowodowałoby to bardzo duże utrudnienia - mówi Grzesczuk. - Dlatego trzeba to robić stopniowo. Docelowo perony mają mieć długość 65 metrów. Pozwolą na jednoczesne zatrzymanie dwóch wagonów niskopodłogowych lub dwóch innych składów. Będą maksymalnie podwyższone, by ułatwić wysiadanie z tramwajów niskopodłogowych. Teraz mamy przestarzałe normy, perony są na poziomie 17 centymetrów. Będą na poziomie 27 centymetrów.

Dowiedzieliśmy się też, że przedstawiciele spółki wystosowali pismo z pytaniem, czy Swingi będą też mogły jeździć na trasie "ósemki" - na Gumieńce. Poprosili też o informację na temat możliwości przebudowania peronów na wysokości wejścia na Cmentarz Centralny.

- W ramach kompleksowego programu budowy i przebudowy torowisk w następnych latach będzie realizowany program przebudowy torowisk, sieci trakcyjnej na odcinkach w ciągu trasy tramwajowej 7 i 8 - od Mostu Długiego do Basenu Górniczego wraz z Pętlą Basen Górniczy - w tym oczywiście przystanków - podsumowuje Zbigniew Grzeszczuk. - Także na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju przystanki tramwajowe będą przystosowane do tramwajów niskopodłogowych.

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
antyswing

Przez jeden zlom tyle zamieszania. Lepiej byloby jakby bylo kupione kilka mniejszych tramwajow niz jakies swingi. Przydlugie dziadostwo tylko blokuje skrzyzownia. Do tego tak gwizdze ze uszy bola

a
antyswing

Przez jeden zlom tyle zamieszania. Lepiej byloby jakby bylo kupione kilka mniejszych tramwajow niz jakies swingi. Przydlugie dziadostwo tylko blokuje skrzyzownia. Do tego tak gwizdze ze uszy bola

A
Andrzej
Drzwi nie otwiera motorniczy tylko odblokowuje, natomiast pasażer dokonuje otwarcia poprzez naciśnięcie/dotknięcie guzika. Jak na artykuł to za dużo błędów m.in. "dni"? chyba drzwi.

Więc jednak otwiera, przy dzisiejszej dobie elektronizacji i informatyzacji, niema problemu by zaprogramować tak, aby po odlokowaniu nie otwierały się dane drzwi, na danym przystanku.
Oczywiście, przy odpowiedniej informacji audio-wizualnej:)
H
Hubi
bo co ty najwiecej sie interesujesz tym co dzieje sie w szczecinie??

Może nie interesuje się więcej, ale gdy chcę coś skrytykować najpierw staram się cokolwiek o tym poczytać i ułożyć jakieś konstruktywne argumenty za i przeciw. Zwykłe, za przeproszeniem, pieniactwo po przeczytaniu niekompetentnego artykułu pokazuje jednak dość niski poziom wiedzy na dany temat.
Nie da się wszystkiego wiedzieć i być obeznanym w każdym temacie. Ja też o wielu zagadnieniach nie mam zielonego pojęcia i jest to rzecz naturalna. Tym bardziej, jeśli dany temat kogoś nie interesuje.
Sęk w tym, żeby nie narzekać na wszystko dookoła bez wcześniejszego zgłębienia tematu. A niestety wielu ludzi ma skłonności do takich działań.
g
grecki
Jak więc to było? Zamawiających "swingi" interesowała tylko wysokość prowizji i nie zapytali o całkowitą długość zestawu? Gratulacje.

To jest standard w polskich urzędach i państwowych firm
g
grecki

Jak zwykle ZDITM sie popisało. Można narzekać na nich latami, może szybciej będzie zmienić tych leni i planujących inaczej ???????????

o
ozi27
Może i ładnie wygląda,ale jeździ się nim niewygodnie!!!buja niczym na statku podczas małego sztormu:)i to przy małej prędkosci!jednym słowem LIPA !

to wez sobie dwa kapsle po piwie i zasówaj po szynach to nie bedzie toba bujac a w nawiasie to szukaj "LIPY" W LESIE
g
gass

Może i ładnie wygląda,ale jeździ się nim niewygodnie!!!buja niczym na statku podczas małego sztormu:)i to przy małej prędkosci!jednym słowem LIPA !

50_tree
No i mamy kolejny przykład nie kompetencji ludzi decyzyjnych.Przecież te tramwaje były testowane w Szczecinie?I co wówczas nikt nie zauważył że się nie mieszczą na peronach?

Przecież zwykły skład 105N też się na Bramie Portowej nie mieści. Peron został skrócony po przebudowie Wyszyńskiego w 1997 roku, projektowanej przez jednego z tych mądrych, co się przeciwko przystankowi na pl. Zwycięstwa wypowiadali...
o
ozi27
Ładnie wyglądają Swingi. Mam nadzieję, że nie weżmie ich w swoje ręce Picasso i nie zamaluje?! Szczecin pięknieje! Oby tak dalej. Miłego dnia dla wszystkich Pań, z okazji ich świeta!

no niestety "alek" jeden ze skladów juz w reke picassa wpadł i zdazył go podrapac i obmalowac trzeba zaczac tepic to dziadostwo
a
alek

Ładnie wyglądają Swingi. Mam nadzieję, że nie weżmie ich w swoje ręce Picasso i nie zamaluje?! Szczecin pięknieje! Oby tak dalej. Miłego dnia dla wszystkich Pań, z okazji ich świeta!

z
zjawa

Jak więc to było? Zamawiających "swingi" interesowała tylko wysokość prowizji i nie zapytali o całkowitą długość zestawu? Gratulacje.

o
ozi27
Remont przystanków przy Bramie Portowej był planowany już dawno temu, przed zamówieniem Swingów, więc nikt naszych pieniędzy w błoto nie wyrzuca. Wystarczy się trocę zainteresować się życiem miasta i nagle wszystko staje się jaśniejsze A i wtedy krytyka staje się bardziej twórcza.Pozdrawiam.

bo co ty najwiecej sie interesujesz tym co dzieje sie w szczecinie??
S
Szczecinianin

Drzwi nie otwiera motorniczy tylko odblokowuje, natomiast pasażer dokonuje otwarcia poprzez naciśnięcie/dotknięcie guzika. Jak na artykuł to za dużo błędów m.in. "dni"? chyba drzwi.

G
Gość

Zanim zacznie się krytykować niekompetencję może wypadałoby sprawdzić czy to faktycznie niekompetencja, czy może kupujący te tramwaje pogodzili się z koniecznością przebudowy przystanków po zakupie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3