Światowe auto roku

oprac. ejcz, 2 marca 2005 r. Żródło: Kulczyk Tradex
Audi A6 otrzymało, przyznawany po raz pierwszy, tytuł "World Car of the Year”.
Audi A6 otrzymało, przyznawany po raz pierwszy, tytuł "World Car of the Year”.
Wyboru, spośród 36 modeli, dokonało jury składające się z 48 renomowanych dziennikarzy specjalizujących się w tematyce motoryzacyjnej.

Nagroda została wręczona podczas Canadian International Auto Show w Toronto. Jurorzy reprezentowali największe rynki motoryzacyjne oraz najważniejsze światowe wydawnictwa branżowe.

Oceniali oni kandydatów zarówno pod kątem kryteriów obiektywnych, takich jak właściwości produktu, a także pod względem wrażeń subiektywnych - na przykład emocji, jakie dany samochód wywołuje. Ten tak zwany "współczynnik wow" był równie liczącym się kryterium, jak bezpieczeństwo, ekologia czy stosunek ceny do jakości.

Wśród jurorów WCOTY jest dwóch dziennikarzy z Polski: Robert Przybylski z "Rzeczpospolitej" oraz Maciej Pertyński z "Auto Moto".
Tymczasem na polskim rynku sporym zainteresowaniem cieszy się Audi A6 z nowym silnikiem 2.0 TDI.

Nowy turbodiesel ma tradycyjny dla grupy VW bezpośredni wtrysk paliwa poprzez pompowtryskiwacze. Silnik 2.0 TDI ma 16-zaworową głowicę i osiąga moc 140 KM. To wystarcza do rozpędzenia auta do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Jednostka odznacza się też dużą elastycznością. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1750 obr/min, a maksymalną moc silnik osiąga przy 4000 obr/min. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 10,3 sekundy. Moc silnika przenoszona jest przez manualną sześciostopniową skrzynię biegów.

Zużycie oleju napędowego w cyklu miejskim wynosi 8 litrów, a poza miastem 4,9 l/100 km. W sumie średnio daje to zużycie 6 litrów na 100 km. To niedużo, jak na sporą limuzynę. Biorąc pod uwagę pojemność zbiornika paliwa wynoszącą 70 litrów, bez tankowania można przejechać około 1 200 kilometrów.

Dość bogate jest wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in.: ABS z ESP, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne z przodu i z tyłu oraz kurtynę powietrzną.

Do tego dochodzą jeszcze obszyte skórą wielofunkcyjne koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów, dopasowujące się do prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego Servotronic, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujniki włączania świateł i wycieraczek, a także 16-calowe aluminiowe obręcze kół. Cena podstawowa to 165 tys. zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie