W konkursie wzięło udział kilkanaście tysięcy osób z całego świata. Jury pod przewodnictwem cenionego światowego projektanta Shigeru Bana nagrodziło jej pracę, przyznając drugie miejsce w konkursie w kategorii Woda i Energia.
- Głównym celem projektu jest zwrócenie uwagi odbiorców na oszczędzanie wody w gospodarstwie domowym przy codziennej czynności, jaką jest higiena - mówi Kamila Pawlak. - W swojej pracy zawarłam takie kwestie jak: minimalne i maksymalne zużycie wody, przykłady jej zużycia, wpływ koloru i jego znaczenie na użytkownika, opis wykorzystanego materiału oraz działanie sygnalizacji świetlnej. Za pomocą projektu chcę nie tylko nakłonić do oszczędzania wody, ale również podać argumenty, które nakłonią do zmian i codziennej motywacji w jej ograniczaniu.
Umywalka jest przeznaczona do gospodarstw domowych. Autorka za najczęstsze miejsce wykorzystywania wody uznaje łazienkę.
- Zauważyłam, że przyczynia się do zużycia znacznych ilości wody, na przykład przy podstawowych czynnościach związanych z higieną osobistą. Owe czynności weszły nam w nawyk niekontrolowany, co oznacza, że często nie zwracamy uwagi na marnotrawstwo. Zużycie wody w tej części domu nie jest przedstawiane po każdej z czynności, którą wykonujemy. Zaprojektowałam umywalkę, która może ograniczyć konsumpcję wody poprzez szybką informację zwrotną w postaci koloru. Stosując kolory zaznaczam moment, w którym powinniśmy zakręcić wodę. Celowo pobudzam uwagę odbiorcy i wywołuję natychmiastową reakcję. Zainstalowany w baterii przepływomierz przelicza wodę w litrach i przesyła informację do oświetlenia. W tym celu wybrałam 3 kolory: kolor żółty – zapala się jako pierwszy po upływie 0,5 litra wody, kolor pomarańczowy – zapala się w drugiej kolejności po upływie 1 litra wody, kolor czerwony – zapala się jako ostatni po upływie 2 litrów wody.
Międzynarodowy konkurs JUMPTHEGAP dotyczy kreatywnych, innowacyjnych rozwiązań stosowanych w przestrzeniach łazienkowych. Przeznaczony jest zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów.
Kamila Pawlak zajmuje się także projektowaniem plakatów.
- Łączę ilustracje rysunkowe z cyfrowymi. Lubię eksperymentować i próbować nowych technik. Prace wykonywane są z myślą o klientach i najbliższych osobach, którym chcę podarować więcej radości i kolorów w ich przestrzeniach domowych - mówi artystka. - Plakaty są stworzone przeze mnie z największą starannością oraz dbałością o detale. Każdy projekt jest wyjątkowy i stanowi cząstkę mojej osobowości.
Kamila Pawlak w 2016 roku ukończyła Liceum Plastyczne w Szczecinie, gdzie zdobyła nagrodę za najlepszy dyplom roku. Oprócz projektowania produktów i plakatów zajmuje się także wizażem. Specjalizuje się w takich makijażach jak: dzienny, fotograficzny, smoky, modowy, reklamowy, telewizyjny, ślubny, klasyczny, romantic look, ekstrawagancki, lat 20., 30., 50., 60.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Pomorskie Targi Mieszkaniowe "Dom Mieszkanie Wnętrze" w Gdyni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?