Od niedawna bilety w szczecińskiej SPP można też kupować przy użyciu innej aplikacji o zasięgu światowym - Pango. Obie umożliwiają zakup biletów postojowych w wielu miastach na świecie.
- Pango już jest, a Flowbird będzie od 1 września - potwierdza Wojciech Jachim ze spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, zarządca Strefy Płatnego Parkowania.
Do tej pory szczecińska strefa była jedynie w polskich aplikacjach, głównie SkyCash oraz Mobilet.
Na przełomie marca i kwietnia szczecińska strefa SPP zmieniła się. Zamontowano ponad 300 biletomatów nowego typu. Pozwalają na obsługę w trzech językach: polskim, niemieckim i angielskim. Część kierowców (także z naszego kraju) ma jednak problemy podczas
pierwszego kontaktu z urządzeniem (przycisk włączenia ekranu jest według niektórych mało widoczny i nieczytelny, a komunikat o opłacie standardowej - nie jest przez wszystkich właściwe rozumiany).
W wielu przypadkach kierowcom pomagają kontrolerzy NiOL lub inni kierowcy. Dlatego coraz więcej osób wybiera aplikacje mobilne. Umożliwiają płacenie za rzeczywisty czas parkowania. Turyści z zagranicy byli jednak do tej pory zdani na korzystanie z biletomatów. Teraz będą mieli już szczecińską strefę wygodnie - w światowych aplikacjach w swoich telefonach.
ZOBACZ TEŻ:
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?