Hasłem promującym ma być "Głogów. Tu znajdziesz pieniądze".
Założenia są ambitne. Miasto ma poprawić wizerunek, stać się czyściejsze i ładniejsze - tak, żeby inwestorzy i turyści byli bardziej zainteresowani. Ludzie odpowiedzialni za jego promocję już nad tym pracują. Rozpoczęli współpracę z Uniwersytetem Przyrodniczym z Wrocławia. Studenci już projektują, jak mają wyglądać głogowskie tereny zielone oraz iluminację kilku najładniejszych punktów.
- Chcemy zająć się trzema miejscami. Po pierwsze głogowskimi podziemiami. Po drugie Ostrowiem Tumskim. Po trzecie efektownie oświetlić sześć miejsc, żeby miasto wyglądało ładnie - mówi naczelnik wydziału promocji w urzędzie miasta Krzysztof Sadowski.
Specjalnie zostaną oświetlone kolegiata, zamek, ratusz, ruiny kościoła św. Mikołaja, kościół Bożego Ciała oraz sąd.
Trwają także rozmowy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową. Studenci mają przygotować projekt tzw. wjazdówek - czyli elementów reklamowych z nowym logiem Głogowa i powitaniem, które staną przy wszystkich rogatkach miasta.
Bardzo ważnym elementem ma być koncert w strefie inwestycyjnej, o którym już pisaliśmy. 8 września mają się na nim zgromadzić tysiące młodych głogowian, którzy zostaną sfilmowani, a potem zaprezentowani inwestorom. Z myślą o tym, że przyjadą oni do Głogowa, bo jest w nim tyle rąk do pracy. Elementem potwierdzającym także, że w Głogowie można znaleźć pieniądze, będzie powtórne zorganizowanie otwarcia wystawy skarbu głogowskiego, która w muzeum jest już od kilku lat. - Chcemy tę wystawę otworzyć bardziej hucznie, po zaplanowanym remoncie muzeum - zapowiada K. Sadowski. Inwestorów ma zachęcić to, co zdarzyło się w przeszłości. Pod koniec lat 80 oraz kilka lat temu wykopano tu przecież autentyczne skarby - srebrne i złote monety sprzed setek lat.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?