STOP dla tirów

Maciej Janiak, 7 czerwca 2006 r.Zaktualizowano 
Najważniejsze skrzyżowanie w Dąbiu niektórzy mieszkańcy określają jako tykająca bombę. Tu ich zdaniem może dojść do tragedii, jeśli nie wyeliminuje się ruchu wielkich ciężarówek.
Najważniejsze skrzyżowanie w Dąbiu niektórzy mieszkańcy określają jako tykająca bombę. Tu ich zdaniem może dojść do tragedii, jeśli nie wyeliminuje się ruchu wielkich ciężarówek. Andrzej Szkocki
Od drgań pękają budynki, a hałasu nie da się znieść. Mieszkańcy Dąbia chcą, wyrzucić tiry z ich dzielnicy.

Ci, którzy w Dąbiu długo mieszkają pamiętają, że na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku stały tam znaki broniące wjazdu ciężkich aut do ich dzielnicy. Ktoś je jednak usunął. Teraz mieszkańcy domagają się, by tiry z Dąbia znów wypędzić.

- Ulice są wąskie, w ogóle do tirów nie przystosowane. Ściany budynków pękają. Na ulicach Gierczak, Goleniowskiej, Krzywoń, Pomorskiej, Przestrzennej, wszędzie są tiry - wymienia jednym tchem Wanda Hodór, od 40 lat mieszkanka dzielnicy. - Skrzyżowanie ulic Gierczak Krzywoń, to tykająca bomba, tam dochodzi często do kolizji, a przecież jeździ tamtędy wiele cystern.

- Są szkoły przedszkola i tiry. Jest niebezpiecznie. Mój blok pęka od fundamentów po czwarte piętro - skarży się Mirosława Kowalska, mieszkanka ul. Krzywoń. - Kiedyś były znaki zakazu i chcemy, żeby wróciły.

Wczoraj w sprawie kłopotów mieszkańców zebrała się komisja bezpieczeństwa Rady Miasta. Radni mieszkańcom wtórowali.

- Wystarczy postawić cztery znaki - uważa radny Roman Nowicki. - Na Lubczyńskiej od autostrady, przy Moście Cłowym na Przestrzennej, na Gryfińskiej przy Struga i przed przejazdem na Pomorskiej. To nie wpłynie na sprawy ekonomiczne firm przewozowych i spedytorów.

Zdaniem mieszkańców nie są kłopotem tiry, które dowożą towary do firm w Dąbiu, ale te, które skracają sobie tamtędy drogę. Wyrzuceniem tirów zajmował się działający przy prezydencie zespół bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- Nie ma problemu, by postawić znaki. Konkluzja pracy zespołu jest taka, że potrzebne jest wykonanie analiz: ruchu, objazdów i o działalności gospodarczej - mówi Dariusz Matejski, zastępca dyr. Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. - Trzeba sprawdzić, czy odcięcie firm od możliwości dostaw nie narazi miasta na roszczenia odszkodowawcze.

Szef szczecińskiej policji, insp. Waldemar Horodko zobowiązał się, że policjanci z drogówki przygotują projekt organizacji ruchu i prześlą go do urzędu. Radni dali urzędnikom miesiąc czasu na takie załatwienie sprawy, by prezydent mógł podjąć decyzję o wprowadzeniu ograniczenia ruchu dla ciężarówek. WGKiOŚ czeka z kolei na głosy i opinie przedsiębiorców.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3