Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w ciągu dwóch ostatnich tygodni lipca skontrolowała 78 lokali gastronomicznych w naszym województwie. Sprawdzano przede wszystkim stan sanitarno – techniczny oraz badano jakość olej stosowanego do smażenia potraw.
W 5 przypadkach olej był niewłaściwej jakości. W 3 lokalach zostały przekroczone normy dotyczące oleju, o których mówi rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie określenia maksymalnych poziomów substancji zanieczyszczających, które mogą znajdować się w tłuszczach stosowanych do smażenia.
W dwóch lokalach jakość oleju była w górnej granicy dopuszczalności – maksymalnie 25 proc. W przypadku stwierdzenia złej jakości oleju właściciel lokalu wymieniał olej na świeży, a zużyty tłuszcz usuwano do beczki na zużyte oleje posmażalnicze.
Podczas każdej kontroli sprawdzany był stan sanitarno-techniczny i za bieżące nieprawidłowości wystawiono 11 mandatów na kwotę 3700 złotych, głównie za brak segregacji w zamrażarce – surowe mięso było razem z bułkami do hot dogów.
W pomieszczeniu bufetu stwierdzono na ladzie szkło niedomyte, z zaciekami na szklankach oraz brudne sztućce z zaciekami w pojemnikach. Ponadto było brudno we wszystkich pomieszczeniach produkcyjnych i magazynowych.
Kontrolerzy stwierdzili, że w lokalach nie sprzątano na bieżąco. Podłogi były zakurzone, zatłuszczone, z pozostałościami okruchów. W pomieszczeniach przechowywano zbędne przedmioty takie jak drabina, koce, materac, szczotki, elementy dekoracji. Artykuły spożywcze przechowywano bezpośrednio na podłodze, co uniemożliwia przeprowadzenie właściwych zabiegów sanitarnych.
Zobacz także: Szczury na Podzamczu w Szczecinie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?