- Oferty są analizowane pod względem formalnym i decyzja o wyborze dopiero przed nami - informuje Dariusz Sadowski z biura prasowego urzędu miasta.
W ofercie pojawiła się informacja, że miasto chce przekazać 429 tysięcy złotych na realizację tego zadania. Tymczasem oferty obu firm oscylują w granicach 50 - 55 tysięcy złotych. Zastrzegają sobie one jednak prawo do procentowej prowizji od podpisanej umowy ze sponsorem tytularnym. Dariusz Sadowski zapewnia, że wszystko zmieści się w kwocie proponowanej przez urząd miasta.
Warunki przetargu
Zwycięzca przetargu będzie miał kilka miesięcy na wykonanie czteroetapowego zadania. Etap pierwszy będzie polegał na zebraniu danych i przygotowaniu oferty sponsorskiej, w drugim etapie prowadzone będą działania zmierzające do wyłonienia minimum trzech kandydatów zainteresowanych współpracą ze Szczecinem. Etap trzeci to negocjacje z zainteresowanymi firmami. Wyłonią one potencjalnego sponsora. To z nim zostaną przeprowadzone ostateczne rozmowy i podpisanie umowy (etap IV). Wykluczone z tych działań są podmioty, z którymi miasto Szczecin już współpracuje.
Chętni z Warszawy
Obie firmy, które zgłosiły się do przetargu mają swoje siedziby w Warszawie. Central European Consulting Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zaoferowała wykonanie pierwszych trzech etapów za 50 tysięcy złotych, a za czwarty etap zaproponowała prowizję na poziomie 8%. Spółka należy do Grupy CEC, która jest niezależną agencją w Europie Środkowej, zajmującą się szeroko pojętymi sprawami publicznymi. Firma zajmuje się marketingiem, reklamą i public relations. W Polsce działa od 2004 roku.
Komunikacja Plus Sp. z o.o. Sp. k. za wykonanie pierwszych trzech etapów zaproponowała 55 tysięcy złotych, lecz ma niższe wymagania co do prowizji od podpisanej umowy. Jej wysokość w złożonej ofercie to zaledwie 3,4%. To również firma zajmująca się doradztwem z zakresu komunikacji i public relations. Spółka współpracowała ze spółkami skarbu państwa, a także miastem Wrocław, czy też klubem piłkarskim Zagłębie Lubin.
Kto mógłby zostać sponsorem tytularnym?
W Polsce głównymi graczami na rynku sponsoringu tytularnego obiektów sportowych są spółki skarbu państwa. Jako przykład możemy przytoczyć tu PGE Narodowy w Warszawie, Orlen Arenę w Płocku, Tauron Arenę w Krakowie, czy do niedawna stadion Lechii - Energa Gdańsk (obecnie Polsat Plus Arena).
Często na sponsoring tytularny decydują się duże firmy o zasięgu krajowym, które mają swoje siedziby w określonych miastach. Tu jako przykład może posłużyć Netto Arena, ale także Inea w Poznaniu czy Atlas Arena w Łodzi.
Netto nie możemy brać pod uwagę jako potencjalnego sponsora tytularnego, ponieważ już z miastem współpracuje. Kto więc mógłby zgłosić swój akces? Prawdopodobny może się wydawać scenariusz Grupy Azoty, która jeszcze do niedawna była głównym sponsorem Pogoni Szczecin. Idąc śladem Grupy Energa, prawdopodobnym sponsorem obiektu mogłaby zostać Enea, która obsługuje nasz region, lecz jej siedziba znajduje się w Poznaniu, co może wykluczyć tą opcję. Toyota Kozłowski? Firma prężnie współpracuje już z Pogonią Szczecin, a jako przykład w Ekstraklasie mamy Suzuki Arenę w Kielcach.
Wybór sponsora tytularnego często bywa zaskakujący. Tu możemy wskazać Wrocław, gdzie od kilku miesięcy stadion nosi nazwę Tarczyński Arena. Idąc tym tropem, Pogoń może rozgrywać swoje mecze na Drobimex Arena.
To wszystko jednak tylko czyste spekulacje, a na poznanie nowego sponsora tytularnego przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka miesięcy. Umowa ma zostać zawarta w pierwszym kwartale przyszłego roku, na okres minimum trzech lat. Niedługo powinniśmy poznać firmę, która wygra przetarg na usługę doradztwa w zakresie pozyskania sponsora tytularnego dla stadionu miejskiego w Szczecinie.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?