- Wniosek o pozwolenie na ogłoszenie przetargu już złożyłam w Sądzie Gospodarczym – mówi Natalia Leszczyńska, syndyk masy upadłościowej ST3 Offshore.- Teraz czekam na pozwolenie. Mam nadzieje, że do końca stycznia wszystko się wyjaśni.
Natalia Leszczyńska przewiduje, że przetarg zostanie ogłoszony jeszcze pod koniec stycznia, albo na początku lutego.
- Zaproponowałam, aby oferenci mieli 30 dni na złożenie swoich ofert – zdradza pani syndyk. – Cena wywoławcza już jest znana. To 234,68 mln zł. Oferty trzeba będzie składać pisemnie.
ZOBACZ TEŻ:
Jej zdaniem nie powinno być kłopotów ze znalezieniem nowego właściciela, bo już teraz zainteresowanie fabryką wykazują zarówno polskie podmioty z sektora publicznego jak i prywatne.
- Ale jak rzeczywiście to zainteresowanie przełoży się na autentyczną chęć kupna przedsiębiorstwa to się okaże w przetargu – zastrzega Natalia Leszczyńska.
Zdaniem ekspertów wystawienie teraz fabryki offshorowej na sprzedaż to dobry moment.
- Są przecież plany rządu dotyczące energetyki wiatrowej – podkreślają.
- Poza tym ST3 Offshore ma świetną lokalizację jako przedsiębiorstwo zajmujące się branżą offshorową – zaznacza Rafał Zahorski, pełnomocnik marszałka województwa zachodniopomorskiego ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej i wymienia choćby dużą liczbę firm w pobliżu, które mogłyby kooperować z fabryką, z odpowiednim udźwigiem plac jaki znajduje się na terenie przedsiębiorstwa, dobre skomunikowanie z morzem i siecią śródlądową, ale przede wszystkim największa w Europie suwnicę (najwyższą i z największym udźwigiem).
ZOBACZ TEŻ:
- Ze znalezieniem nowego właściciela nie powinno być kłopotu – podkreślają eksperci.
Z kolei Natalia Leszczyńska nie ukrywa, że sama procedura sprzedaży fabryki jest skomplikowana.
- Miedzy innymi chodzi o prawo pierwokupu, jakie ma Zarząd Portu Szczecin Świnoujście i związany z tym sześciomiesięczny okres na wypowiedzenie się portu w tej kwestii – tłumaczy pani syndyk. – Mam nadzieję jednak, że port nie będzie czekał do ostatniego dnia, aby wyrazić swoje zdanie. Staram się już zawczasu przygotować pewne dokumenty. Bo lista różnych opinii i pozwoleń jest spora. Na przykład musi się w tej sprawie wypowiedzieć odpowiednie ministerstwo, Urząd Morski i Zarząd Portów Szczecin Świnoujście.
Miesięczny koszt utrzymania fabryki w tej chwili to od 300 do nawet 500 tysięcy złotych.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
WIDEO: IKEA w Szczecinie, znamy datę otwarcia!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?