Projekt uchwały wraz z podpisami kilkuset mieszkańców złożył Damian Frycz, pomysłodawca akcji.
- Dziękuję wszystkim, którzy się w to zaangażowali. Nadal będziemy zbierać podpisy mieszkańców przeciwnych podwyżkom. Nie zgadzamy się na podwyżkę opłat w strefie płatnego parkowania. Za trzy miesiące zaczną obowiązywać horrendalne podwyżki i niemal dwukrotne powiększenie obszaru strefy. Mamy możliwość to zablokować! Żądamy przesunięcia terminu podwyżek o dwa lata, to jest do czasu, gdy ruszy Szczecińska Kolej Metropolitalna i będą gotowe nowe parkingi - mówił.
Teraz miejscy urzędnicy sprawdzą formalności (m.in. czy zebrano 300 podpisów), a przewodnicząca rady podejmie decyzję na którą sesję uchwała trafi.
ZOBACZ TEŻ:
Większa i droższa Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie zacznie obowiązywać od 31 marca 2021 r.
SPP obejmie 140 ulic i placów wobec 80 dotychczas. Liczba miejsc postojowych zwiększy się z 6853 do ok. 11,7 tys. Pozostanie podział na dwie podstrefy A i B.
- W podstrefie A minimalna opłata za postój (15 minut) wyniesie 0,90 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 3,60 zł (obecnie 2,80 zł), za drugą 4,30 zł, za trzecią godzinę 5,10 zł, za czwartą i każdą następną godzinę 3,60 zł.
- W podstrefie B minimalna opłata za postój będzie kosztować 0,70 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 2,80 zł (obecnie 1,60 zł), za drugą godzinę 3,30 zł, za trzecią godzinę 3,90 zł, czwartą i każdą następną godzinę 2,80 zł.
Miesięczny abonament w strefie A będzie kosztował 240 zł, a w B - 150 zł. Będą dostępne tylko dla mieszkańców Szczecina lub osób, które w Szczecinie mają siedziby firm. Nowością będą abonamenty dzienne (30 zł w A i 20 zł w B).
Nie będzie abonamentów rocznych. Kolejną nowością będzie możliwość parkowania za darmo przez 15 minut raz dziennie.
Od lutego 2021 r. ruszają cztery płatne, niestrzeżone parkingi: pod Trasą Zamkową (110 miejsc), przy ul. Czarnieckiego (40 miejsc), przy ul. Ogińskiego (25 miejsc), przy ul. Szymanowskiego (50 miejsc). Będą płatne w godzinach 8- 17 od poniedziałku do piątku.
Zdaniem miejskich urzędników zmiany są potrzebne, bo obecna strefa nie spełnia już swojego zadania, czyli nie wymusza rotacji aut.
ZOBACZ TEŻ:
Ostatnia podwyżka cen w SPP była w roku 2012.
- Zmiany w SPP są częścią nowego ładu parkingowego, który miasto będzie stopniowo wdrażać w najbliższych latach. Nadrzędnym celem jest osiągnięcie zrównoważonej mobilności, czyli zbudowanie systemu, w którym różne formy przemieszczania się po mieście (pieszo, komunikacją publiczną, rowerem, samochodem) będą się wzajemnie uzupełniać. Częścią tych zmian jest budowa nowych parkingów, obniżka cen biletów okresowych komunikacji miejskiej i uruchomienie nowej linii autobusowej w śródmieściu - odpowiada Wojciech Jachim z NiOL, operatora strefy.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?