- Jest zainteresowanie przetargiem, są pytania, ale musimy czekać do 18 listopada, gdy nastąpi otwarcie kopert - mówi Wojciech Jachim z NiOL, zarządcy Strefy Płatnego Parkowania.
Przetarg obejmuje dostawę i montaż 340 parkomatów wraz z systemem zarządzająco-monitorującym oraz systemem do rozliczania płatności bezgotówkowych. W nowych parkomatach będzie można płacić bilonem (od 10 gr wzwyż) i kartami płatniczymi (również zbliżeniowo). Warunkiem wniesienia płatności za postój będzie wpisanie numeru rejestracyjnego. Kierowca nie będzie musiał zanosić biletu do samochodu.
ZOBACZ TEŻ:
Parkomat będzie wyposażony w czytelną instrukcję obsługi wskazującą „krok po kroku" kolejność działań niezbędnych do wniesienia opłaty oraz informację o stanie parkomatu (np. płatność tylko gotówką, płatność tylko kartą (opcjonalnie bądź BLIK), parkomat niesprawny). Powyższe informacje będą wyświetlane na ekranie o przekątnej min. 6 cali. Co ciekawe nowe parkomaty umożliwią wniesienie opłaty dodatkowej (za postój bez ważnej opłaty). Pozostanie możliwość płacenia przez aplikacje w telefonach. Informacje dotyczące korzystania z parkomatów będą podane w co najmniej trzech językach: polskim, angielskim i niemieckim.
O wyborze najkorzystniejszej w 95 proc. zdecyduje cena. Drugim kryterium (5 proc.) będzie możliwość płatności BLIK.
- Warunki przetargu pozwalają zamawiającemu na dokupienie parkomatów w kwocie do 27 proc. wartości zamówienia podstawowego, co w praktyce oznacza możliwość nabycia dodatkowych 90 urządzeń - dodaje Jachim.
ZOBACZ WIDEO: Pierwszy szczeciński woonerf. Powstał w dwie godziny
Decyzja o zakupie nowych parkomatów wiąże się z faktem, że 31 marca 2021 roku strefa zostanie powiększona, a w cenniku pojawią się pozycje, których stare parkomaty nie są w stanie obsłużyć (np. 15-minutowy bilet zerowy czy abonament na określoną liczbę dni roboczych). Obecnie działające parkomaty pochodzą z roku 2007. Rozwój technologii spowodował, że zaprzestano ich produkcji, coraz większym problemem jest pozyskanie do nich części zamiennych.
Nowa strefa obejmie łącznie 142 ulice, w których na kierowców będzie czekało prawie 12 tysięcy miejsc parkingowych. Pozostanie podział na dwie podstrefy: A i B. W podstrefie A minimalna opłata za postój (15 minut) wyniesie 0,90 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 3,60 zł (obecnie 2,80 zł), za drugą 4,30 zł, za trzecią godzinę 5,10 zł, za czwartą i każdą następną godzinę 3,60 zł. W podstrefie B minimalna opłata za postój będzie kosztować 0,70 zł. Za pierwszą godzinę zapłacimy 2,80 zł (obecnie 1,60 zł), za drugą godzinę 3,30 zł, za trzecią godzinę 3,90 zł, czwartą i każdą następną godzinę 2,80 zł. Z 50 zł do 200 zł wzrasta opłata za brak biletu, jeśli nie zapłacimy jej w ciągu 7 dni. Uregulowanie jej w ciągu tygodnia będzie kosztowało 100 zł (obecnie 30 zł).
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Ranking osiedli w Szczecinie 2020. Zobacz również:
BEZPIECZEŃSTWO
KOSZTY ŻYCIA
EKO
SĄSIEDZI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?