Normalnie pracują: poradnie psychologiczno-pedagogiczne, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze, przedszkola i szkoły w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej, szkoły w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich, szkoły przy zakładach karnych i aresztach.
ZOBACZ TEŻ:
Taka sytuacja zaniepokoiła rodziców, którzy opisują, jak wygląda to w praktyce.
- W internacie mieszka tylko kilka osób - pisze jeden z rodziców. - W zasadzie ta szkoła nie różni się od innych, z tym, że zagrożenie zarażeniem czymkolwiek jest dużo większe. Dzieci z upośledzeniem umysłowym stopnia umiarkowanego i znacznego często nie potrafią zachować podstawowych zasad higieny osobistej, np. wytrzeć sobie nosa, kichając czy kaszląc zasłonić sobie buzi, wytrzeć cieknącej z ust śliny czy poprawnie umyć rąk. Dzieci dotykają siebie nawzajem, całują się, przytulają, czemu nawet największy nadzór nie może zapobiec.
Śledź na żywo:
Kuratorium Oświaty wyjaśnia, że w szkołach są specjalne procedury.
- Procedura postępowania w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego w kraju jest jednakowa we wszystkich typach szkół i placówek oświatowych w województwie zachodniopomorskim - informuje Daniel Wróbel z Kuratorium Oświaty. - Jeżeli dyrektor danej placówki oświatowej zauważy niepokojące symptomy wśród uczniów czy wychowanków, powinien niezwłocznie poinformować o zaistniałej sytuacji Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. W tym szczególnym okresie na wychowawcach pracujących w tego typu placówkach spoczywa szczególna odpowiedzialność za zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pobytu. Natomiast dzieci dochodzące do szkół wchodzących w skład MOS, SOSW mogą pozostać w domu, pod warunkiem zapewnienia opieki przez osoby dorosłe.
ZOBACZ więcej:
Śledź na żywo:
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?