Dodajmy, że Carlsberg Polska, grupa do której należy także szczeciński Bosman, sprzedała w pierwszym kwartale 715 tys. hektolitrów piwa, co stanowi ok. 14 procent rynku.
Tradycyjnie najwięcej piwa sprzedaje się w butelce, chociaż puszka wciąż umacnia swoją pozycję.
Blisko 40-procentowa sprzedaż piwa w puszce (takie są wyniki sprzedaży branży na naszym rynku) jest ewenementem w skali piwowarstwa europejskiego.
Gastronomia jest kanałem sprzedaży zwiększającym dystans dzielący ją od handlu tradycyjnego. W hotelach, restauracjach, kawiarniach, pubach i barach konsumuje się poniżej 10 proc. całkowitej sprzedaży piwa.
Z kolei w kategorii nowych produktów najwięcej "nowości" odnotowuje się w segmencie piw smakowych. Dobrze zostały przyjęte przez konsumentów na przykład Karmi Selua i Lamai. Pojawiło się też nowe piwo smakowe z serii Gingers.
Producenci wprowadzają do swojego portfela marek również piwa bezalkoholowe.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?