Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Smakowe nowości

pit, 8 maja 2006 r.
Ponad 5,8 mln hl piwa sprzedały browary pierwszym kwartale bieżącego roku. O 2,3 procent więcej, niż w analogicznym okresie 2005 roku.

Dodajmy, że Carlsberg Polska, grupa do której należy także szczeciński Bosman, sprzedała w pierwszym kwartale 715 tys. hektolitrów piwa, co stanowi ok. 14 procent rynku.

Tradycyjnie najwięcej piwa sprzedaje się w butelce, chociaż puszka wciąż umacnia swoją pozycję.

Blisko 40-procentowa sprzedaż piwa w puszce (takie są wyniki sprzedaży branży na naszym rynku) jest ewenementem w skali piwowarstwa europejskiego.

Gastronomia jest kanałem sprzedaży zwiększającym dystans dzielący ją od handlu tradycyjnego. W hotelach, restauracjach, kawiarniach, pubach i barach konsumuje się poniżej 10 proc. całkowitej sprzedaży piwa.

Z kolei w kategorii nowych produktów najwięcej "nowości" odnotowuje się w segmencie piw smakowych. Dobrze zostały przyjęte przez konsumentów na przykład Karmi Selua i Lamai. Pojawiło się też nowe piwo smakowe z serii Gingers.

Producenci wprowadzają do swojego portfela marek również piwa bezalkoholowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński