Chodzi o skrzyżowania przy ulicach Sczanieckiej / 1 Maja / Cyryla i Metodego oraz Sczanieckiej / Gontyny / Emilii Plater. Widać do szczególnie na kierunku do centrum miasta. Lewoskręty na obu skrzyżowaniach (w kierunku ul. 1 Maja i E. Plater), choć wprowadzają na odcinku kilkudziesięciu metrów trzeci pas ruchu, to i tak nie zapobiegają blokowaniu kierowców, którzy chcą jechać prosto w kierunku ulicy Gontyny i Matejki.
Efekt - kierowca chcąc jechać prosto musi czekać, aż na lewoskręcie zrobi się luźniej, bo dla wszystkich kierunków ruchu zielone światła włączają się i wyłączają w tym samym czasie. Sytuacja będzie jeszcze trudniejsza, gdy za rok swoje podwoje otworzy Aquapark przy skrzyżowaniu Sczanieckiej/1Maja.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Przejście pod ul. Sczanieckiej w Szczecinie w końcu czyste. Oświetlenie też ma być [ZDJĘCIA]
- Oba skrzyżowania mają duże natężenie ruchu, a do tego obecnie są kolizyjne. Relacje na wprost mają sygnał światła zielonego w tym samym czasie, co relacje lewoskrętne i prawoskrętne. Często pojazdy skręcające w lewo ze Sczanieckiej do ulicy Emilii Plater blokują pojazdy jadące na wprost, podobnie pojazdy skręcające ze Sczanieckiej w 1 Maja również blokują lewy pas na wprost. Bardzo ciężko jest opuścić skrzyżowanie, ze względu na duże natężenie ruchu. Warto pamiętać, że trwa budowa Fabryki Wody, a po oddaniu obiektu ruch będzie ogromny - zauważa radna Agnieszka Kurzawa.
I proponuje rozważyć przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej. Władze Szczecina twierdzą, że to może tyko pogorszyć sprawę, bo kierowcy mieliby mniej czasu na jazdę, bo skróceniu uległby czas wyświetlania zielonego światła na ul. Sczenieckiej.
- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach ulic Sczanieckiej/Plater/Gontyny/ 1 Maja, Cyryla Metodego wybudowane zostały w roku 1986 zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami. Mając na uwadze obowiązujące obecnie przepisy celem poprawy bezpieczeństwa na obu skrzyżowaniach konieczne jest przygotowanie skrzyżowań wraz z całą całościową budową nowych sygnalizacji. Wiąże się to między innymi z koniecznością wprowadzenia bezkolizyjnych relacji lewoskrętnych. Przeprogramowanie sygnalizacji z rozdzieleniem obecnych kierunków spowoduje przydzielenie każdemu z nich mniej niż połowy obecnego czasu wyświetlania sygnału zielonego. Brak jest możliwości samej zmiany programu - wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.
Na razie nie wiadomo czy i kiedy prawie 40-letnie skrzyżowania mogłyby być kompleksowo przebudowane.
ZOBACZ TEŻ:
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Aquapark w Szczecinie - Fabryka Wody. To będzie najnowocześniejsze saunarium na świecie [WIDEO, WIZUALIZACJE]
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?