MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Skomplikowana operacja w MSR Gryfia. Trwa przestawianie całego doku wraz ze statkiem

Bogna Skarul
Bogna Skarul
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia trwa właśnie operacja przestawienia doku nr 3 wraz ze statkiem „Nawigator”. Chodzi o to, aby udostępnić głębię pod dokiem nr 3.

A to wszystko dlatego, że MSR Gryfia rozpoczyna inwestycję na doku nr 3 polegającą na modernizacji, pogłębieniu oraz wzmocnieniu konstrukcji.

- Robimy to ze względu na zlecenie, które będziemy realizowali na przełomie lutego i marca — mówił Artur Trzeciakowski, dyrektor naczelny MSR Gryfia. Nie chciał jednak zdradzać, jaki kontrakt udało się podpisać morskiej stoczni w Szczecinie. - Mogę tylko powiedzieć, że czeka nas remont bardzo ciekawej jednostki — dodał.

Na razie jeszcze na doku nr 3 w MSR Gryfia stoi MS „Nawigator” (jednostka należąca do Politechniki Morskiej w Szczecinie, która jest statkiem szkolno-badawczym), na której remont MSR Gryfia przetarg wygrała w grudniu 2022 roku.

- MS „Nawigator” stoi w doku, dok wraz ze statkiem jest przestawiony, ale roboty przy pogłębianiu nie mogą w tej chwili ruszyć. A to ze względu na pogodę — tłumaczy Artur Trzeciakowski. - W Szczecinie wieje za silny wiatr i Kapitanat Portu nie pozwala na tego typu prace.

Pogłębianiem doku nr 3 ma się zająć gdańska firma PRCiP, która już sprowadziła do Szczecina dwie swoje pogłębiarki. Jeśli tylko pogoda się poprawi i przestanie wiać wiatr, prace będą mogły ruszyć. Mają potrwać 10 - 14 dni.

- Liczymy, że inwestycja przy doku nr 3 zaprocentuje kolejnymi kontraktami — wyjaśnia dyrektor naczelny stoczni Gryfia. - Mamy przesłanki, aby sądzić, że od tego armatora, z którym współpracę rozpoczynamy w lutym, uda nam się pozyskać więcej kontraktów na remonty statków.

Trzeciakowski zdradza też, że dok nr 3 po modernizacji będzie wyspecjalizowany do remontu konkretnych jednostek. Nie ukrywa też, że jednostka, jaka ma być w lutym remontowana na wyremontowanym doku nr 3, mogłaby być remontowana na istniejącym doku nr 5.

- Ale dok nr 5 jest „matką żywicielką naszej stoczni” i nie możemy go zająć na cały miesiąc, bo co z remontami innych jednostek - tłumaczy dyrektor naczelny MSR Gryfia.

Tym bardziej że na terenie stoczni lada dzień rozpoczną się prace przy budowie nowego doku nr 8.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Katastrofa śmigłowca z prezydentem Iranu. Co dalej z tym krajem?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński