Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Fabia zmieniła wygląd i silniki

Piotr Jasina
Skoda Fabia drugiej generacji trafiła na rynek przed trzema laty. Obecnie producent zdecydował się na jej odnowę - wizualną i silnikową.

Od momentu, kiedy na rynku pojawiła się Skoda Fabia pierwszej generacji minęło 11 lat. Auto okazało się strzałem w dziesiątkę, szybko zdobył rynek. W Polsce Fabia plasuje się na czele rankingu sprzedaży. Dotyczy to także modelu drugiej generacji.

W zmodernizowanej Fabii przeprojektowano przód wprowadzając wyraziste, poziome linie, które optycznie poszerzają auto. Widzimy tam m.in. nową osłonę chłodnicy i trójwymiarowy kształt przednich reflektorów. Przy okazji wizualnie obniżono nadwozie, dzięki czemu auto wygląda bardziej dynamicznie.

Sporo zmian poczyniono w kabinie. Poprawiono jakość materiałów wykończeniowych, są bardziej elastyczne i miękkie w dotyku. Zmieniono wygląd zegarów, są ładniejsze, bardziej eleganckie. Natomiast w środkowym panelu kokpitu wygospodarowano miejsce na montaż fabrycznego systemu nawigacji Amundsen, znany z innych modli Skody).

Skoda Fabia zmieniła wygląd i silniki
Fot. Piotr Jasina

(fot. Fot. Piotr Jasina )

Audiomaniacy nie powinni narzekać, bo mogą korzystać z najnowszych systemów odtwarzania, a 4 głośniki zapewniają dobrą jakość muzyki. Warto też zwrócić uwagę na wielofunkcyjną skórzaną kierownicę z wmontowanymi sterownikami radia i komputera pokładowego.

Ten ostatni element jest identyczny jak w Octavii. Oprócz podstawowych informacji komputer informuje również, w którym momencie najlepiej zmienić bieg na wyższy, bądź zredukować na niższy. Dzięki temu można jechać bardziej ekonomicznie.

Do wyboru w nowym modelu jest aż osiem wersji silnikowych: pięć benzynowych (o mocach od 60 do 180 KM - ten ostatni w wersji RS) i trzy wysokoprężne (silnik 1.6 TDI w trzech zakresach mocy: 75, 90 oraz 105 KM). Diesle mają filtr cząstek stałych i system wtrysku common-rail.

(fot. Fot. Piotr Jasina )

Podczas prezentacji prasowej zmodernizowanej Fabii mieliśmy do dyspozycji nowy silnik doładowany 1.2 TSI osiągający moc 85 KM. Nie jest to szczyt marzeń jeśli chodzi o moc, ale auto przyśpiesza przyzwoicie.

Warto dodać, że wnętrze zostało lepiej wyciszone niż w poprzedniej wersji. Fabia jest również oferowana w z nową w tym modelu, automatyczną siedmiobiegową przekładnią DSG (Direct Shift Gearbox), która jest konfigurowana z jednostką 1.2 TSI 105 KM. Ta przekładnia w warunkach miejskich jest doskonałym rozwiązaniem.

Cennik odnowionej Fabii rozpoczyna się od kwoty 33550 zł. Za tą kwotę otrzymamy auto w wersji Junior z silnikiem 1.2 60 KM. Wyposażenia standardowe nie jest zbyt bogate. W jego skład wchodzą min. cztery poduszki powietrzne i ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński