Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skargi na sezonowe minirondo przy Głębokim. Lepiej będzie dopiero z wielkim rondem

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Ledwo zaczęło działać, już pojawiły się głosy krytyki. Chodzi o „pinezkę” u zbiegu alei Wojska Polskiego z ulicami Miodową, Zegadłowicza i Kupczyka.

- Nie jest to dobrym rozwiązaniem. Sygnalizacja w tym miejscu jest lepszym wyjściem i znów będą stłuczki - mówi pani Agnieszka, która dowiedziała się o wprowadzeniu ronda.

- Ciekawe ile nas, podatników kosztują te zmiany skrzyżowania na rondo, na skrzyżowanie i znowu na rondo i tak już sześć razy?! Bo problemu to nie rozwiązuje, a generuje roboty drogowe, znaki i nowe koszty - uważa pan Paweł.

Nie brakuje też uwag, że rondo spełnia swoją rolę, tylko kierowcy nie pamiętają o jednej rzeczy.

- Jeżeli kierowcy przypomnieliby sobie o konieczności używania kierunkowskazów na rondzie, jazda byłaby zdecydowanie bardziej płynna - komentuje pani Magda, internautka.

Pojawił się pomysł pozostawienia sygnalizacji, ale zmiany cyklu świateł. - Wystarczyłoby zostawić światła, ale sterowane na zasadzie zielone tylko z jednego kierunku i co minuta zmiana. Nie byłoby problemów. Bez ustępowania pierwszeństwa masz zielone to jedziesz i koniec nic się nie blokuje - czytamy na forum GS24.pl.

ZOBACZ TEŻ:


Sygnalizacja latem

Według urzędników szczecińskiego magistratu, latem sygnalizacja doskonale sprawdzała się, bo sterowała ruchem pieszych, których o tej porze było bardzo dużo. Była jednak druga strona medalu: tworzyły się duże korki od strony ulicy Kupczyka i od ulicy Miodowej. Teraz mini rondo ma ułatwić przejazd na tych relacjach. Skutki wprowadzenia ronda na pewno odczują negatywnie ci, którzy jadą od strony Tanowa. Oni stoją dłużej w kolejce.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch...

- Wprowadzenie „mini ronda” ma na celu poprawę płynności ruchu, zwłaszcza w zakresie włączania się do ruchu pojazdów z ulic dotychczas podporządkowanych (Miodowa i Kupczyka) oraz w godzinach popołudniowych na relacji z al. Wojska Polskiego w kierunku ul. Zegadłowicza czy ul. Kupczyka - tłumaczy Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta.

Duże rondo

Sytuację ma poprawić dopiero wprowadzenie dużego ronda. Na to będziemy musieli poczekać, bo jego budowa ma potrwać dwa lata. Do 21 października Urząd Miasta Szczecin czeka na oferty od potencjalnych wykonawców. Szacuje się, że koszt prac to 64 mln złotych, ale biorąc pod uwagę obecne ceny w przetargach, możemy spodziewać się znacznie wyższych kwot za przebudowę skrzyżowania. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe.

Powstanie również większa pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autbusowymi, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego.

Czy wiesz, za co możesz dostać mandat? O tych przepisach zapomina większość kierowców [QUIZ]

- Inwestycja obejmie również przebudowę okolicznych ulic. W ramach przebudowy al. Wojska Polskiego, zaprojektowano 2 jezdnie po 2 pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową - ok. 300 m - wyjaśnia Piotr Zieliński. - Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa.

ZOBACZ WIDEO:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński