Shell V-Power Diesel w technologii GTL

Shell
Nowe paliwo pojawiło się już na stacjach Shell
Nowe paliwo pojawiło się już na stacjach Shell Shell
Shell, jako pierwszy w Polsce, wprowadza do sprzedaży na stacjach olej napędowy z dodatkiem syntetycznego komponentu GTL - Shell V-Power Diesel. Jak zapewnia producent paliwo zostało tak opracowane, aby umożliwić uzyskanie jak największej mocy silnika.

Unikalne właściwości paliwa Shell V-Power Diesel nowej generacji to efekt wykorzystania technologii GTL - Gas to Liquid. Technologia ta pozwala na przetworzenie gazu ziemnego do postaci paliwa diesel o dużej czystości chemicznej i dużo lepszych parametrach użytkowych.

Shell V-Power Diesel to pierwszy olej napędowy oferowany klientom stacji, który wykorzystuje technologię paliw syntetycznych. Osiągnięta dzięki tej technologii jakość, w tym wysoka liczba cetanowa, sprawia, że paliwo GTL spala się bardziej wydajnie w porównaniu z konwencjonalnym dieslem.
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.

Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
anko

ja jezdze na zmianę raz zwykły diesel z Neste raz V-Power - spalanie na V-powerze o 1 litr mniej, Jeżdze ford mondeo 2002 r 130 km TDCI 5-cio biegowa skrzynia biegów, poza tym silnik pracuje ciszej - szczególnie przy wyższych obrotach pom 2-3 tys na 5 biegu i prędkościach ok 120-130 i mniej drga.

R
Ramzespu

Zatankowałem 40 L tego paliwa do Mondeo TDCI, przejechałem 350 km. Auto straciło na dynamice, zobaczymy co będzie dalej???

M
Maciek

Ja moge powiedziec, od dzisiejszego zatankowania auto wydaje sie zwawsze, lepiej przyspiesza i spalanie wydaje sie byc troszke nizsze niz Diesel Extra, ale pelna opinie dopiero wyrobie po wyjezdzeniu baku.

r
romson

właśnie zatankowałem, po pierwszych 100km uważam że auto trochę muli, wolniej przyspiesza, zobaczymy jaki wynik będzie na spalaniu ...

Dodaj ogłoszenie