Nauczyciele, rodzice i uczniowie restrukturyzowanych szkół przyszli na sesję rady miasta z transparentami. Po wystąpieniach radnych przedstawili swoje argumenty przeciwko łączeniu.
- Przeprowadzenie likwidacji szkoły powinna poprzedzić gruntowna analiza - uważa Marzena Słomkowska ze Szkoły Podstawowej nr 64. - Zabrakło konsultacji społecznych z dużym wyprzedzeniem.
Najwięcej emocji wzbudziło łączenie Gimnazjum nr 3 z Gimnazjum nr 8.
- Nauczyć młodych ludzi czegoś sensownego i potem patrzeć jak z tego korzystają to jest ogromna satysfakcja. Ale do tego potrzebne są odpowiednie warunki i atmosfera - mówi Karol Pietrzyk, nauczyciel Gimnazjum nr 3. - Słyszymy o likwidacji naszej szkoły, ale jakie są kryteria? Czy są jakieś argumenty, żeby dobrą szkolę z dobrą bazą likwidować? Coś takiego prawdopodobnie nie zdarzyło się nigdy. Ta część planu restrukturyzacji pozbawia szczecińską młodzież bardzo dobrego gimnazjum w centrum miasta. Nas problem demografii nigdy nie dotyczył, do nas uczniowie chcą przychodzić. Plan restrukturyzacji to psucie szczecińskiej oświaty kosztem wirtualnych oszczędności.
Po konsultacjach prezydent zdecydował, że Gimnazjum nr 3 zostanie wygaszone, zamiast łączyć się z Gimnazjum nr 8.
- Nie było postulatów o wygaszeniu, ani ze strony nauczycieli, ani ze strony rodziców. Nie chcę stracić tej szkoły z mapy Szczecina, bo mam drugie dziecko, które chciałbym tam posła - mówi przedstawiciel Rady Rodziców nr 3.
Renata Kałużyńska, dyrektor Gimnazjum nr 8, przedstawiła pozytywne strony swojej szkoły.
- Jesteśmy gotowi do udostępnienia 21 sal dydaktycznych, mamy nowoczesną bibliotekę i trzy boiska - mówi Renata Kałużyńska. - Szkoła jest nowoczesna i wyposażona w nowoczesny sprzęt. Sukcesów mamy wiele i jesteśmy dobrym gimnazjum. Jesteśmy w specyficznym środowisku, gdzie występuje bezrobocie postyczniowe i często docieranie do dzieci jest trudnym procesem.
Nauczyciele VIII Liceum Ogólnokształcącego wyrazili sprzeciw przeciwko połączeniu z Gimnazjum nr 26.
- Tam jest wielu uczniów, którzy wymagają specjalnej opieki w ramach klas integracyjnych i potrzebują spokoju. Jak można do dzieci niepełnosprawnych dołączyć młodzież czynnie uprawiających sport? - pytali.
Teraz na pytania z sali będzie odpowiadał prezydent.
Czytaj więcej:
Plany prezydenta odnośnie szkół w ogniu krytyki opozycji [wideo]
Nowe propozycje w sprawie łączenia szkół. Wystarczający kompromis?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?