reklama

Sejmik: Dramatycznie o Przewozach Regionalnych

Marek Rudnicki
Archiwum
Czy zachodniopomorskie zrezygnuje z udziału w spółce kolejowej Przewozy Regionalne, które przynoszą kilkuset milionowe straty? Dramatyczne obrady radnych sejmiku na ten temat.

W 2008 roku nasze województwo do ogólnokrajowej spółki Przewozy Regionalne dołożyło 40 mln zł, a w tym roku już 75 mln zł.

- Tak być nie może - mówił podczas obrad sejmiku marszałek Olgierd Geblewicz.

Prosił radnych o przegłosowanie uchwały zezwalającej samorządowi na rozpoczęcie prac związanych z utworzeniem niezależnego, własnego zachodniopomorskiego przewoźnika.

- Oczekiwaliśmy działań ze strony spółki Przewozy Regionalne, które przyczyniłyby się do jej rentowności - uzasadniał dramatycznie marszałek przypominając, że spółka generuje co roku kilkaset milionów strat. - Efekty nas rozczarowały. Z naszej strony kredyt zaufania wyczerpał się.

Marszałek wyjaśnił, że dopłaty do Przewozów Regionalnych brane są z CIT-u.

- W 2008 r. stanowiły w naszym regionie 36,3 proc., a w 2011 już 83,1 proc. W takim tempie przejemy cały CIT.

Dodał, że skończyła się też cierpliwość klientów spółki, pasażerów pociągów, którym proponuje się, jako jedyne rozwiązanie, podwyżkę cen biletów.

Opozycja miała jednak na ten temat własne zdanie.

- Nie wierzę, że nowa spółka nie będzie generowała nowych długów i zobowiązań - mówiła Beata Radziszewska z SLD.

Jeszcze większe działa wytoczył szef klubu radnych tej partii, Dariusz Wieczorek. Zarzucił wszystkim radnym PO (z sugestią, że kazał im to zrobić premier Tusk), że region zachodniopomorski przystąpił do spółki Przewozy Regionalne bez żadnej analizy i przygotowania.

Pierwszy raz w historii sejmiku głosy podczas głosowania rozłożyły się jedynie na radnych będących za uchwałą (11) i wstrzymujących się (8) bez głosów przeciw. Uchwała przeszła.

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michuss

były, najlepiej niech się w ogóle nie zatrzymują. To dopiero będzie oszczędność! A poważnie mówiąc-można by wprowadzić przystanki na żądanie...

b
były

Panie Marszałku niech Panu nie zabraknie determinacji.
Przewozy Regionalne robią w konia Urząd Marszałkowski na setki tysięcy złotych na zatrzymywaniu pociągów na stacjach i przystankach osobowych, na których nikt nie wsiada ani wysiada (każde zatrzymanie to 30-kilka złotych)

D
Drwal

Gdybyście jeszcze napisali łaskawie co jest treścią tej uchwały co to przeszła, to może by się ten artykuł do czegoś przydał. Póki co autor tekstu jest mi winien zmarnowane 2 min życia.

a
andy

Warszawce nie ma co dopłącąc. Tam w dyrekcji PR pracuje cała kupa ludzi, a zarobki, jak ta lala.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3