MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe w woj. lubelskim. Gdzie w weekend 8 - 9 czerwca? Podpowiadamy pomysły na wyprawę

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozglądasz się za pomysłem na wycieczkę rowerową w woj. lubelskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Proponujemy 10 ciekawych tras. Mogą mieć różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. lubelskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w woj. lubelskim proponujemy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe w woj. lubelskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. lubelskim, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz na wyprawę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 08 czerwca w woj. lubelskim ma być od 13°C do 22°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 4% do 22%. W niedzielę 09 czerwca w woj. lubelskim ma być od 14°C do 24°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 12% do 65%.

🚲 Trasa rowerowa: Lasy Kozłowieckie

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 20,12 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 41 m
  • Suma podjazdów: 390 m
  • Suma zjazdów: 384 m

Slawo75 poleca tę trasę

Bardzo przyjemna i łatwa jazda po Lasach Kozłowieckich. Po drodze uroczy mini-skansen w Dąbrówce.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Czarny szlak (Zagóźdź - Kośmin) - Kraina Rowerowa przy Bursztynowym Szlaku na Lubelszczyźnie

• Początek trasy: Parczew
  • Dystans: 42,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 38 min.
  • Przewyższenia: 51 m
  • Suma podjazdów: 145 m
  • Suma zjazdów: 161 m

Szlaki_Greenways poleca tę trasę rowerzystom

Trasa szlaku przebiega przez Obszar Chronionego Krajobrazu „Pradolina Wieprza”. Wspaniała, dzika rzeka tworzy malownicze zakola, w których siedliska znajdują dzikie ptaki (czajki, łabędzie, perkozy derkacze, pustułki, remizy, błotniaki i inne) oraz żółwie błotne, wydry, piżmaki, a także bobry. Tereny te cechują wysokie walory krajobrazowe. To swoista mozaika lasów, łąk i torfowisk. Na szlaku znajduje się przepiękny rezerwat „Piskory”.

Szlak prezentuje interesującą lokalną twórczość garncarzy, sztukę tkacką i plecionkarską, umożliwia wypoczynek na łonie natury oraz kontakt z dziewiczą przyrodą.

🚲 Trasa rowerowa: Polesiem i Podlasiem/ Etap I: Chełm - Okuninka

• Początek trasy: Rejowiec
  • Dystans: 73,06 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 58 m
  • Suma podjazdów: 818 m
  • Suma zjazdów: 844 m

Rowerzystom trasę poleca Damjen78

Niewiele brakło aby ta wyprawa, mająca być gwoździem rowerowego sezonu, nie doszła do skutku. Decyzja o wyjeździe została podjęta w dzień tegoż wyjazdu. Nie będę się rozwodził nad przyczynami takiego stanu rzeczy. Ważne, że ostatecznie wyruszyliśmy. Na szynobus do Lublina nie mieliśmy już szans zdążyć więc skorzystaliśmy z możliwości transportu pośpiesznym "Sanem" do Bydgoszczy. Było ciasno i drogo ale ważne, że dotarliśmy do lubelskiego grodu gdzie mogliśmy przesiąść się na poczciwy "kibelek" zmierzający przez Chełm do granicznego Dorohuska. W Chełmie zanim wyruszyliśmy na eksplorację wschodnich obrzeży Rzeczypospolitej zajechaliśmy na miejscowy rynek. W końcu to druga co do wielkości aglomeracja miejska na terenie Lubelszczyzny więc wypadało dotrzeć do jej serca, nawet jak wymagało to chwilowej wspinaczki. Swoją drogą podjazd na chełmską starówkę był największym przewyższeniem na trasie inauguracyjnego etapu naszej wyprawy. Potem zrobiło się płasko i spokojnie. Ta rowerowa sielanka trwała dalej po osiągnięciu w Rudce tzw. "Nadbużanki", łączącej Dorohusk z Terespolem. Niby szosa wojewódzka ale mijające nas auta można było policzyć na palcach obu rąk. Jedynie popękana i połatana nawierzchnia dawała się we znaki. Po drodze minęliśmy m.in. Uhrusk. Obecnie to niewielka, senna można by rzec wioska. Tymczasem miała ona swój złoty okres w historii będąc w XIII w. przez krótki okres czasu stolica księstwa halicko-włodzimierskiego. Potem utraciła znaczenie na rzecz Chełma. Obecnie o jej walorach turystycznych decyduje obecność dwóch zabytkowych świątyń. W Woli Uhruskiej zataczamy pętlę po miejscowości szukając lokalu w którym można by coś przekąsić z marnym zresztą efektem. Co prawda trafiamy na restaurację Gibson ale brak jakiegokolwiek klienta zniechęca nas do zawitania w jej podwoje. Kontynuujemy tym samym naszą podróż. Zabudowania kolejnych miejscowości ustępują miejsca zielonej ścianie Lasów Sobiborskich otulającej drogą z obu jej stron. Jedynie rozrzucona zabudowa wsi Zbereże wdziera się w ten leśny pejzaż. Na drodze co rusz widać rozjechane szczątki licznych węży, które pomyliły śmiertelnie niebezpieczny asfalt z nadmorską plażą. W życiu nie widziałem takiej ich ilości. W miejscowości Wołczyny opuszczamy "Nadbużankę' i początkowo gruntowym traktem, przechodzącym następnie w mocno nadszarpnięty zębem czasu asfalt dojeżdżamy do śródleśnego Sobiboru. Tutaj poświęcam trochę czasu na zwiedzenie obszaru dawnego obozu zagłady. Jestem na tyle zdeterminowany, że nawet prowadzone na jego terenie prace budowlane nie są w stanie przeszkodzić mi w dotarciu flankowaną kamieniami z nazwiskami pomordowanych żwirową Aleją Pamięci do Kopca skrywającego prochy ofiar. Niestety na zwiedzenie muzeum nie ma już szans, jako że na miejsce docieramy zbyt późno. Z Sobiboru pozostaje nam do pokonania ostatni odcinek śródleśnej szosy. Pierwotnie mieliśmy z niej zboczyć i z przebiegiem szlaku rowerowego dotrzeć skrótem nad Jezioro Białe. Skręt na szlak jednak przeoczamy i chyba dobrze się stało, gdyż czekałaby nas trudna przeprawa jednym z piaszczystych traktów. Tymczasem jedziemy bez choćby jednej porządnej przerwy więc zmęczenie daje powoli znać o sobie. Dojeżdżamy w efekcie do głównej szosy łączącej Chełm z Włodawą, aby po chwili znaleźć się w Okunince nad Jeziorem Białym. To popularne miejsce letniego wypoczynku nie tylko dla mieszkańców Lubelszczyzny. Tutejsza baza gastronomiczno-noclegowa imponuje swoją rozległością. Na szczęście tłumów plażowiczów nie uświadczamy, wszak jest już po sezonie i miejscowość sprawia wrażenie opuszczonej poza tutejszymi autochtonami. Po pewnych perypetiach natury orientacyjnej odnajdujemy pensjonat "Zacisze" i kwaterujemy się zgodnie z wolą Justysi w domku letniskowym. Temperatura w środku nie wysoka ale za to wyposażenie "full wypas" z łazienką, kuchenką, TV oraz WIFI. Na koniec przychodzi czas na zasłużony, orzeźwiający nektar chmielowy na przydomowym tarasie. I pal sześć problemy z gardłem.

SIGMA BC 1609:
dystans: 75,08 km.

cena noclegu: 35 zł./os.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Józefów nr 1 Trasa Rowerowa Ziemi Józefowskiej

• Początek trasy: Józefów
  • Dystans: 74,63 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 190 m
  • Suma podjazdów: 1 586 m
  • Suma zjazdów: 1 600 m

RowerempoRoztoczu poleca tę trasę rowerzystom

Trasa rowerowa Ziemi Józefowskiej na Roztoczu.
Liczy 74 km, w tym: 49 km drogą asfaltową, 12,4 km drogą leśną, miejscami lekko piaszczystą, 12,6 km o nawierzchni szuter lub kliniec. Trasa ze względu na ilość km, kilka odcinków terenowych i wzniesień należy do dosyć wymagających. Sugerowany kierunek jazdy i miejscowości lub interesujące miejsca po drodze do zobaczenia: Józefów, Fryszarka, Borowe Młyny, Błudek, rezerwat „Czartowe Pole”, Nowiny, Majdan Sopocki, Husiny, wzgórze Kamień, Stanisławów, Górniki, Szopowe, góra Młynarka, Józefów Roztoczański, Majdan Kasztelański, Górecko Stare, Górecko Kościelne, Tarnowola. Trasa umożliwia odkrywanie wybitnych walorów przyrodniczych Roztocza Środkowego. Puszcza Solska, dwa rezerwaty przyrody: „Czartowe Pole” i „Szum”, dwa pomniki przyrody nieożywionej: w Husinach i wzgórze Kamień, aleja pomnikowych dębów w Górecku Kościelnym, są wystarczającym powodem, by przejazd tą trasą uznać za obowiązkowy.
Miejsca interesujące na trasie z uwzględnieniem odległości od punktu startu:
7,7 km – most na rzece Sopot we Fryszarce; po osadzie w której „fryszowano”, czyli wytapiano surówkę żelaza z rud darniowych, pozostała już tylko nazwa.
9 km – pomnik upamiętniający placówkę partyzanckiego oddziału Miszki Tatara, który zginął 1.06.1943 r. w bitwie o Józefów.
11,7 km – pomnik poświęcony partyzantom poległym w bitwie pod Maziarzami; tablice informacyjne przedstawiają opis tych wydarzeń.
18 km – parking przy moście w Borowych Młynach na rzece „Tanew”, wsłuchując się w szum płynących wód można poddać się urokowi tego miejsca,
26,5 km - Błudek, miejsce kaźni żołnierzy Armii Krajowej dokonanej przez NKWD i organy „władzy ludowej”; tablice informacyjne przedstawiają opis tych wydarzeń.
28 km - rezerwat „Czartowe Pole” utworzony w celu zachowania w stanie naturalnym cech krajobrazu malowniczo ukształtowanego odcinka doliny rzeki Sopot z występującymi tu wodospadami i bogactwem szaty roślinnej. Na terenie rezerwatu znajdują się ruiny papierni wybudowanej w 1729 r. przez Ordynację Zamojską, a zniszczoną w wyniku pożaru w 1883 r.
33 km – zalew rekreacyjny w Majdanie Sopockim, spiętrzone wody rzeki Sopot tworzą zbiornik wodny o powierzchni 16 ha, pełniący w okresie letnim funkcje rekreacyjne, wokół zalewu występuje baza noclegowa i punkty gastronomii.
38 km – źródła rzeki Sopot, będące pomnikiem przyrody nieożywionej w Husinach.
40 km – pomnik przyrody nieożywionej na wzgórzu „Kamień” nazywany „Piekiełkiem”, na który składają się wapienne bloki skalne z epoki Miocenu.
51 km– góra Młynarka jest wzniesieniem ostańcowym zbudowanym ze skał kenozoicznych, punkt widokowy na Roztocze i Kotlinę Sandomierską, zimą funkcjonuje tu wyciąg narciarski.
58 km - rezerwat „Szum” utworzony w celu ochrony przełomowego odcinka rzeki Szum przez strefę krawędziową Roztocza z jej progami skalnymi i bogatą szatą roślinną.
59 km - Górecko Kościelne – śródleśna wieś założona w 1582 r. Koniecznie trzeba zwiedzić modrzewiowy kościół z 1768 r., muzeum parafialne oraz przejechać się aleją pomnikowych dębów do kapliczki na wodzie.

🚲 Trasa rowerowa: Do Źródeł Królewskich

• Początek trasy: Kock
  • Dystans: 51,26 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 43 m
  • Suma podjazdów: 335 m
  • Suma zjazdów: 307 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Maciejkicior87

Trasa zaczyna się w Siczkach. Jedziemy wzdłuż zalewu, po asfaltowej ścieżce rowerowej i kładką nad rzeką Gzówką, przejeżdżamy na drugą stronę zbiornika. 500 m dalej mijamy leśniczówkę, boisko piłkarskie i przecinamy szosę nr 737, łączącą Radom- Kozienice. Skrajem lasu dojeżdżamy do parkingu leśnego, na którym stoją zadaszone ławki, oraz przygotowano miejsce na ognisko. Drogą Jastrzębią, która przecina południowo- zachodnią część puszczy, dojeżdżamy do podobnego do poprzedniego parkingu. Odbijamy w prawo i czerwonym szlakiem( Droga Królewska), a następnie czarnym, dojeżdżamy do drogi 737. Czerwony szlak jest bardzo piaszczysty, ale przejezdny rowerem trekkingowym. Szosą 737 jedziemy ok 2 km, po czym odbijamy w prawo, w stronę Królewskich Źródeł. Według legendy, w tych rejonach polował król Władysław Jagiełło, który swoje pragnienie, zaspokajał przy tych źródłach.
Następnie lasem, wzdłuż rzeki Zagożdżonki, dojeżdżamy do Pionek. Stąd praktycznie cały czas asfaltem, do Jedlni Letnisko, gdzie kończy się wycieczka.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 2 Do Narola

• Początek trasy: Krasnobród
  • Dystans: 35,1 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 50 min.
  • Przewyższenia: 100 m
  • Suma podjazdów: 808 m
  • Suma zjazdów: 810 m

Rowerzystom trasę poleca RowerempoRoztoczu

DO NAROLA, Trasa nr 2, Gmina Susiec
Długość trasy – 35 km, nawierzchnia: asfalt – 26 km, szuter – 7 km, droga piaszczysta – 2 km. Stopień trudności – trasa średnia. Zalecany typ roweru – górski. Na trasie można zobaczyć: rezerwat Nad Tanwią, młyn w osadzie Młynki, kościoły w Narolu i Lipsku, pałac Łosiów w Narolu, kościół w Łosińcu.
0,0 km – z Suśca wyruszamy szosą w stronę Cieszanowa.
3,0 km – parking w Rebizantach. Stąd można udać się do oddalonych o 1 km „Szumów”, czyli wodospadów w rezerwacie Nad Tanwią. Z parkingu wyruszamy na południe i zaraz za mostem na Tanwi skręcamy w lewo, w asfaltową drogę z boczną ścieżką rowerową do miejscowości Huta Szumy.
6,3 km – Na końcu zabudowań Huty Szumy odbijamy w prawo do lasu, trzymając się żółtych znaków Szlaku Południowego. Pokonujemy trudny dla rowerów, miejscami piaszczysty odcinek drogi długości 2 km. Z czasem pojawia się lepsza, żwirowa droga.
11,0 km – zgodnie z żółtym szlakiem skręcamy w lewo i przez wąski mostek przedostajemy się do osady Młynki. Od Młynków asfaltową drogą jedziemy do centrum Narola.
14,0 km – na rynku w Narolu należy przeciąć ruchliwą drogę relacji Bełżec – Jarosław. Opuszczamy rynek drogą w kierunku Werchraty. Objeżdżamy szosą przez dawne miasto Lipsko (kościół, wały obronne, cmentarz wojenny), następnie wieś Lipie, by obok pałacu Łosiów w Narolu skręcić w prawo, ku Podlesinie.
21,0 km – za przejazdem kolejowym w Podlesinie skręcamy w lewo i jedziemy szlakiem Green Velo przez miejscowość Maziły do Łosińca.
27,0 km – w Łosińcu zwraca uwagę drewniany kościółek (dawna cerkiew) oraz duże źródła Potoku Łosinieckiego (Olszanki). Obok cmentarza wojennego z 1939 r. skręcamy w lewo i przez Wólkę Łosiniecką wydostajemy się na główną szosę, a nią w prawo, do przejazdu kolejowego.
31,2 km – w odległości 500 m za przejazdem skręcamy w lewo do miejscowości Rybnica, pozostawiając przy głównej szosie oznakowania szlaku Green Velo. Po przejechaniu przez wieś odcinka 1,5 km, droga wyprowadzi nas przez Potok Łosiniecki spowrotem na asfaltową szosę ze ścieżką rowerową. Po przejechaniu 1 km skręcamy w prawo i obok MOR Green Velo docieramy do stacji PKP.
35,0 km – stacja PKP Susiec.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Lubelskie : Kazimierz Dolny i okolice

• Początek trasy: Kazimierz Dolny
  • Dystans: 35,17 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 92 m
  • Suma podjazdów: 471 m
  • Suma zjazdów: 466 m

Rowerzystom trasę poleca KrisX

Trzeba zobaczyć Mięcmierz, studnię, wiatrak i widok na przełom Wisły
Idąc do skarpy i wiatraka nie wchodzi się na teren gospodarwstwa, tuż przed furtką jest dróżka w lewo wyproawadzjąca po ok 100m na punkt widokowy
Droga od Mięćmierza w stronę Podgórza jest miejscami nierówna i stroma, po deszczach może być śłisko
Należy uważać na oznakowania, na mapie zanaczony punkt gdize trzeba wybrać lewą gorszą drogę
Z Podgórza warto podjechać na punkt widokowy na Kosmolej Górze
Dalej wzdłuż wału powodziowego do Machowa , następnie przez Wilków , Dobre, Dąbrówkę do Kazimierza
Zjazd do Kazimierza wąwozem Małachowskiego
Końcowy fragment jest dość wąski, proawdzi skarpą, wskazane zachowanie czujności.

🚲 Trasa rowerowa: Przysucha-Radomka

• Początek trasy: Ryki
  • Dystans: 28,05 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 37 min.
  • Przewyższenia: 140 m
  • Suma podjazdów: 1 567 m
  • Suma zjazdów: 1 586 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Michal.zagdanski

Leśna wycieczka nad Radomkę, leśny staw oraz, dla wytrwałych, przejazd do Mechlina.

Jeśli chodzi o Mechlin, to ścieżka od stawu do Mechlina bywa mocno podmokła.

🚲 Trasa rowerowa: Doliną rzeki Krzny do ujścia do Bugu

• Początek trasy: Biała Podlaska
  • Dystans: 86,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 10 min.
  • Przewyższenia: 77 m
  • Suma podjazdów: 1 157 m
  • Suma zjazdów: 1 098 m

Rowerzystom trasę poleca Sowa.jakub1

Krajoznawcza trasa z Białej Podlaskiej do Nepli nad Bugiem. Szlak wiedzie wzdłuż rzeki Krzny, po obu stronach. Przepiękna przyroda, bogactwo krajobrazów, urozmaicone drogi oraz wiele ciekawych obiektów zabytkowych na trasie. Zobaczymy piękną drewnianą architekturę mijanych wsi, piękne kościoły w Malowej Górze, Neplach, wiele pomników i krzyży przydrożnych, zespół pałacowo-parkowy w Neplach, tzw. "kamienne baby" - tajemnicze stare kamienie w formie krzyża oraz wiele innych. Celem trasy jest ujście rzeki Krzny do rzeki Bug, na terenie pięknego rezerwatu "Szwajcaria Podlaska", znajdującego się w obszarze parku krajobrazowego "Podlaski Przełom Bugu".

🚲 Trasa rowerowa: Roztocze Fatem

• Początek trasy: Zwierzyniec
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 261,01 km
  • Czas trwania wyprawy: 16 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 155 m
  • Suma podjazdów: 1 573 m
  • Suma zjazdów: 1 573 m

Taz77 poleca tę trasę

Roztocze w pigułce. Trasa wiedzie czerwonym szlakiem krawędziowym (w większości) Będzie można także pojechać szlakiem zielonym, niebieskim, żółtym oraz czarnym. Trasa do spokojnego kręcenia na 5-7 dni. Preferowany rower górski lub FAT. Z tego względu że będą się zdarzały ścieżki piaszczyste oraz przeprawy przez strumień. Jazda drogami asfaltowymi została wyeliminowania do minimum. I odcinki będą tutaj pełniły raczej rolę łączników. Na mapie zaznaczonych jest kilka miejsc noclegowych gdzie można się przenocować i odpocząć. Po za tyRoztocze Wschodnie, Roztoczański Park Narodowy, Puszcza Solska, Południoworoztoczański Park Krajobrazowy, Krasnobrodzki Park Krajobrazowy, Narol, Rezerwat Szum, Rezerwat nad Tanwią, Wodospad na Jeleniu, Susiec, Zwierzyniec, Krasnobród, Hrebenne, Siedliska, Długi m cała masa atrakcji oraz 99% kontaktu z naturą.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Wycieczka rowerowa - jak się przygotować?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Lubelskie trasy rowerowe: Odkryj uroki przyrody i historii

Lubelskie to prawdziwy raj dla miłośników rowerowych wycieczek. Rozległe lasy, malownicze łąki oraz fascynujące lessowe wąwozy tworzą doskonałe warunki dla przyjemnych i atrakcyjnych tras rowerowych.

Nadbużański Szlak Rowerowy, o długości 256 km, wiedzie od Janowa Podlaskiego do Hrubieszowa. Wyprawa szlakiem oznakowanym kolorem czerwonym, to magiczne doświadczenie, prowadzące przez wschodnią część województwa lubelskiego w sąsiedztwie rzeki Bug. Kolejnym interesującym szlakiem jest trasa Kazimierz Dolny – Lublin o długości 67 km. Zachwyci różnorodnością krajobrazów i bogatą historią regionu. Jeśli zależy Ci na zachodniej części Wyżyny Lubelskiej, nie może zabraknąć szlaku Kazimierz Dolny - Kraśnik.

Nie zwlekaj! Skorzystaj z bogactwa tras rowerowych w Lubelskim i ciesz się aktywnym wypoczynkiem, odkrywając piękno przyrody i historii tego niezwykłego regionu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?