Dotarliśmy do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, który podważa obecny system Strefy Płatnego Parkowania w Szczecinie. Zdaniem sądu niedopuszczalna jest sytuacja, gdy za strefę uznaje się odcinek drogi ograniczony jedynie pionowymi znakami po obu stronach.
Według NSA potrzebne jest jeszcze wyznaczenie konkretnych miejsc w ramach tego odcinka drogi. Prościej mówiąc wymalowanie linii, pomiędzy którymi samochody mogą parkować. A w Szczecinie jest wiele miejsc, gdzie takie konkretne miejsca nie są wyznaczone.
- W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego (...)utworzenie strefy płatnego parkowania wiąże się z obowiązkiem wyznaczenia w tej strefie miejsc dla parkowania pojazdów, a opłaty pobiera się wyłącznie za postój w wyznaczonym w strefie płatnego parkowania miejscu (...). Nie do zaakceptowania jest stanowisko, iż cała strefa płatnego parkowania może być uznana za „miejsce wyznaczone (...) - napisali sędziowie pod przewodnictwem sędziego Andrzeja Skoczylasa.
- My pozostajemy przy interpretacji, że strefa jest wyznaczona znakami i to jest wystarczające do jej prawidłowego działania - mówi Konrad Stępień ze spółki NiOL, zarządzający strefą.
Sytuacja może się zmienić, gdy sprawa będzie ostatecznie osądzona. NSA jeszcze raz nakazał zbadanie sprawy, ale sąd pierwszej instancji ma wziąć pod uwagę jego wytyczne.
Tymczasem miejscy urzędnicy szykują dla kierowców kolejne utrudnienia. Strefa płatnego parkowania ma być wkrótce większa o 130 ulic.
- To efekt wniosków mieszkańców i naszych analiz - zapewnia prezes Stępień.
Do 20 sierpnia trwają konsultacje społeczne. Potem urzędnicy przeanalizują wnioski mieszkańców i wyślą radnym projekt uchwały. Ostateczna wersja strefy zależy od radnych.
Nie będzie planowanych od lat parkingowców. Zastąpią je płatne parkingi niestrzeżone (np. przy Jasnych Błoniach, przy Teatrze Kana). Na potrzebę powiększenia strefy wskazuje opracowanie, jakie urzędnicy zlecili firmie z Poznania, zajmującej się analizą stref parkowania. Z opracowania wynika, że szczecińska powinna być powiększona o kolejne ulice. Za tanie są też abonamenty, bo kierowcy zostawiają wtedy samochody w jednym miejscu na cały dzień i nie ma rotacji.
Zobacz także:
Większa Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie. Czytaj więcej:
- Czy należy rozszerzać Strefę Płatnego Parkowania w Szczecinie? [dwugłos]
- Parkowanie na Podzamczu będzie płatne? SPP może być większa
- Jak parkują szczecinianie? Podsumowanie SPP [zdjęcia]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?