Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Są pierwsze stacje ładowania aut elektrycznych w Szczecinie [ZDJĘCIA, WIDEO]

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Na razie trzy, ale ma być ich więcej. Tylko pojazdów na prąd wciąż jest niewiele.

Na razie kierowcy będą mogli korzystać z niech bezpłatnie. Dzisiaj zaprezentowano jak działają. Stacje są podobne do dystrybutorów na stacjach benzynowych, tyle, że zamiast benzyny, oleju napędowego, czy gazu, z pistolety płynie prąd (stały lub zmienny). Stacje stanęły na ulicy Felczaka , Klonowica oraz Kazimierza Przerwy-Tetmajera.

W Szczecinie aut na prąd jest zaledwie kilkaset, ale z każdym rokiem ich liczba rośnie. Są też na wyposażeniu niektórych miejskich służb, np zarządu dróg. W planach jest też zakup autobusów na prąd.

- Eksperci twierdzą, że napęd elektryczny to przyszłość. Poza tym obowiązek budowania punktów ładowania nakłada na nas prawo - mówił Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Stacja wyposażona jest w trzy wyjścia umożliwiające równoczesne ładowanie dwóch pojazdów elektrycznych, w tym pierwszego pojazdu z jednego z wyjść prądu stałego (DC), drugiego z wyjścia prądu przemiennego (AC). Posiada zdolność szybkiego naładowania akumulatora o pojemności 24kWh w czasie do 30 minut (do 80 procent pojemności baterii). Miejsca przy których stanęły agregaty z prądem będą specjalnie oznakowane.

W mieście ma powstać ok. 400 punktów ładowania (stacja może posiadać trzy punkty ładowania).

Możliwość oddania stacji do użytkowania to wynik wejścia w życie w dn. 28 lipca br. Ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw (miasto czekało na uruchomienie stacji do czasu wprowadzenia przepisów, które miały umożliwić kontrolę techniczną i odbiór urządzeń).

- Wybór lokalizacji stacji był przedmiotem kilkumiesięcznych uzgodnień realizowanych z udziałem partnerów Gminy Miasto Szczecin w dziedzinie elektromobilności, z którymi gmina współpracuje w ramach międzynarodowego projektu CAR - Creating Automotive Renewal. Przy wyborze lokalizacji skorzystano z rad partnerów posiadających znaczące doświadczenie w lokalizacji i eksploatacji stacji ładowania samochodów elektrycznych m.in. Industrial Development Centre South (Malmoe, Szwecja – lider projektu), PVA-MV AG (Niemcy), Elektroniczno-Techniczny Uniwersytet DTU (Dania), Region Bornholm (Dania), Miasto Lund (Szwecja), RISE (Szwecja). Obecnie trwają czynności formalne związane z możliwością specjalnego oznakowania miejsc postojowych przy stacjach na ul. Felczaka i Kazimierza Przerwy-Tetmajera, tak by zgodnie z prawem były one dedykowane wyłącznie użytkownikom stacji - dodaje Michał Przepiera.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński