Rzecznik Finansowy sprawdza przerwy w dostępie do bankowości online. "Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.
Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości. 123RF
- Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach- informuje dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy. - Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online- dodaje.

– Mamy wrażenie, że banki coraz częściej wprowadzają tzw. planowe techniczne przerwy w świadczeniu usług. Wydaje się, że coraz więcej jest też informacji o awariach. Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii, kiedy coraz więcej naszych aktywności, również finansowych, prowadzimy w sferze online. Dlatego zdecydowałem się wysłać zapytanie do banków, by poznać skalę tego zjawiska i ewentualnie podjąć inicjatywy zmierzające do jego zminimalizowania – poinformował dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.

Czytaj także

W wystąpieniu skierowanym do instytucji sektora bankowego Rzecznik Finansowy pyta o dostępność usług i obsługi klienta w tzw. zdalnych kanałach, tj. dostęp przez Internet, przez Call Center i przez ATM (czyli bankomaty i wpłatomaty).

Ponadto jak czytamy w komunikacie, "Rzecznik chce poznać zasady określające sposób postępowania banku w przypadku wystąpienia awarii bądź innej sytuacji nadzwyczajnej oraz planowej przerwy w funkcjonowaniu systemów teleinformatycznych (np. przerwy techniczne) skutkującej zaprzestaniem dostarczania usług klientom".

– Sposób komunikacji z klientami w takich sytuacjach jest niezmiernie ważny. Wiemy, że przestępcy wykorzystują taki pretekst np. do wyłudzenia od klientów danych potrzebnych do logowania. Dlatego chcemy zidentyfikować najlepsze praktyki w tym obszarze – mówi.

Czytaj także

Rzecznik Finansowy wystąpił do podmiotów rynku bankowo – kapitałowego oraz do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji dotyczących zakresu i częstotliwości występowania przerw w dostępności zdalnej bankowości.

Otrzymane wyniki mają umożliwić Rzecznikowi Finansowemu ocenę skali zjawiska, jakim są przerwy w dostępności usług bankowych. W zależności od jej wyników Rzecznik Finansowy podejmie decyzję dotyczącą dalszych kroków formalnych lub prawnych.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Polski rynek pracy otwiera się na Białoruś

Wideo

Materiał oryginalny: Rzecznik Finansowy sprawdza przerwy w dostępie do bankowości online. "Jest to niepokojące zjawisko szczególnie w dobie epidemii" - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3