Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza rewitalizacja bocznicy Szczecińskiego Parku Przemysłowego

mdr
Rewitalizacja nieczynnej bocznicy kolejowej Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Rewitalizacja nieczynnej bocznicy kolejowej Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
W Szczecińskim Parku Przemysłowym rozpoczęła się rewitalizacja i modernizacja nieczynnej bocznicy kolejowej. Prace mają zakończyć się w trzecim kwartale bieżącego roku. Pierwsze pociągi wjadą do Parku w połowie przyszłego roku.

Równolegle do inwestycji prowadzonej przez Szczeciński Park Przemysłowy trwają przygotowania do realizacji modernizacji krzyżownic w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego, za którą to inwestycję odpowiada miasto.

- Obecnie teren Szczecińskiego Parku Przemysłowego, pomimo bardzo atrakcyjnej lokalizacji, cierpi na ograniczony dostęp ze strony lądu - mówi Grzegorz Huszcz, prezes zarządu SPP. - Planowana do rewitalizacji bocznica będzie drogą kolejową normalnotorową użytku niepublicznego, służącą do wykonywania przewozów towarowych wyłącznie na potrzeby jej użytkownika. Połączenie kolejowe terenu Parku z linią kolejową zwiększy atrakcyjność tego terenu oraz da ogromne możliwości w zakresie transportu materiałów i produktów.

Zamierzeniem SPP jest przywrócenie możliwości dowozu na tereny postoczniowe w Szczecinie transportem kolejowym ładunków wielkogabarytowych, takich jak blachy, silniki, elementy wyposażenia, żurawie, dźwignice, różnego rodzaju agregaty, służących do produkcji jednostek pływających lub urządzeń montowanych na obszarach akwenów wodnych.

Dawna Stocznia Szczecińska posiadała kilka bocznic kolejowych o łącznej długości ponad 8 km torów. Część z nich położona była poza zakładem, na sąsiadujących z nim placach składowych, które dziś już nie istnieją. Natomiast największa z nich, o długości całkowitej prawie 7 km, z licznymi odgałęzieniami, rozpościerała się długością 4,1 km swoich torów na terenie zakładu, docierając do wszystkich jego wydziałów, łącząc się też z torami PKP w rejonie tzw. Parku Towarowego "Grabowo".

W okresie przekształceń własnościowych bocznica ta została wyłączona z użytkowania i nadal nie jest czynna, co zmusza firmy działające obecnie na terenie stoczniowym do korzystania, często uciążliwego, jedynie z transportu samochodowego. Niemniej zachowała się, zwłaszcza na zamkniętym terenie zakładu, znaczna część jej obiektów i urządzeń, które stosunkowo niewielkimi nakładami finansowymi można przywrócić do ponownego funkcjonowania.

Inwestycja jest finansowana ze środków własnych Szczecińskiego Parku Przemysłowego oraz w 40 proc. kwoty netto w ramach projektu "Podniesienie atrakcyjności Szczecińskiego Parku Przemysłowego", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński